A NEW LOOK AT OLD PROBLEMS: DIVERSITY AND TEXT BOOK

Authors

  • Vilma Pruzzo de Di Pego Facultad de Ciencias Humanas. Universidad Nacional de la Pampa
  • María Di Franco Facultad de Ciencias Humanas. Universidad Nacional de la Pampa
  • Claudia Forgione Facultad de Ciencias Humanas. Universidad Nacional de la Pampa
  • Silvia Siderac Facultad de Ciencias Humanas. Universidad Nacional de la Pampa
  • Norma Di Franco Facultad de Ciencias Humanas. Universidad Nacional de la Pampa
  • Eduardo Mendoza Facultad de Ciencias Humanas. Universidad Nacional de la Pampa

Keywords:

problem, diversity, text

Abstract

The formation of professors in the university is supported by arguments of critic perspectives that hope for the construction of reflexive subjects. Nevertheless, the students being in contact with the practice to educate, it would seem that it would explain what happens there and the decisions taken forgets the learning foreseen for the formation of the grade. In this sense, it was begun a project of investigation, trying, through the investigation with a case analysis, could be figured out what happens in a classroom triangling: lesson taping and the observation records, the students’ notebook and their evaluation, the text book, and the voice of the actors.

References

APPLE, M. 1986. Ideología y curriculum. Madrid, AKal. APPLE, M. 1987. Educación y poder. BaErcelona, MEC APPLE, M. 1987. Maestros y textos. Madrid, AKal. APPLE, M. 1995. El conocimiento escolar. Madrid, Morata. BERNSTEIN, B. 1983. Clase y pedagogías visibles e invisibles. En GIMENO SACRISTAN, J. y A. PEREZ GOMEZ. 1985. La enseñanza: su teoría y su práctica. Madrid, Akal Editor. CARR, W. 1997. Calidad de la enseñanza e investigación acción. Sevilla. Díada. ELLIOT, J. La investigación acción en educación. Madrid, Morata, 1990 GIMENO SACRISTAN, J. y A. PEREZ GOMEZ. 1985. La enseñanza: su teoría y su práctica. Madrid, Akal Editor. GRUNDY, S. 1994. Producto o praxis del curriculum. Madrid, Morata. KEMMIS, S, W. CARR. 1988. Hacia una ciencia crítica de la educación. Barcelona, Alertes LUNDGREN, U. 1992. Teoría del currículum y escolarización. Madrid, Morata STENHOUSE, L. 1984. Investigación y desarrollo del curriculo. Madrid, Morata. TORRES SANTOME, J. 1993. El curriculum oculto. Madrid, Morata.

TORRES SANTOME, J. 1994. Globalización e intererdisciplinariedad: el currículo integrado. Madrid, Morata.

Published

2010-04-25

How to Cite

Pruzzo de Di Pego, V. ., Di Franco, M., Forgione, C., Siderac, S., Di Franco, N., & Mendoza, E. (2010). A NEW LOOK AT OLD PROBLEMS: DIVERSITY AND TEXT BOOK. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 1(2), 69–84. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/16