THE INTEGRATING TEACHING TASK: A NECESSITY TO ENHANCE DEVELOPING LEARNING IN THE TRAINING OF THE PEDAGOGY – PSYCHOLOGY GRADUATE

LA TAREA DOCENTE INTEGRADORA: FORMACIÓN DEL LICENCIADO EN PEDAGOGÍA-PSICOLOGÍA.

Authors

  • Kendri Rodríguez Molina Universidad
  • Susana Almaguer Rodríguez Universidad de Ciego de Ávila
  • Belkis Dalda Gorrín Universidad de Ciego de Ávila

Keywords:

Tarea docente integradora, aprendizaje desarrollador.

Abstract

In the work some theoretical elements are exposed about the essential characteristics of the teaching task with an integrative character, a set of indicators is proposed for the evaluation of the students. The research is a realiable example of the experiences of university teachers in this field. Methods such as: historical-logical, inductive-deductive, analytical-synthetic and observation were used. It is proposed as an objective: to systematize the theoretical references on the integrative teaching task, as a way that facilitates the work of the teacher aimed at the development of the cognitive capacity of the student achieving a developer learning.

Author Biographies

Susana Almaguer Rodríguez, Universidad de Ciego de Ávila

Máster en Ciencias de la Educación. Licenciada en Educación, Especialidad Educción Primaria. Profesora Auxiliar
de la Disciplina Orientación Educativa del Departamento de Pedagogía –Psicología.

Belkis Dalda Gorrín, Universidad de Ciego de Ávila

Máster en Ciencias de la Educación. Licenciada en Educación, Especialidad Educción Primaria. Profesora Auxiliar
de la Disciplina Fundamentos Pedagógicos de la Educación del Departamento de Pedagogía –Psicología.

References

Álvarez de Zayaz, C. M. (1989). Didáctica La escuela en la vida. La Habana: Editorial

Pueblo y Educación.

Álvarez, M. (2004). Interdisciplinariedad: Una aproximación desde la enseñanza

aprendizaje de las ciencias. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Andreu, N. (2005). El diseño de la tarea docete desarrolladora.La unidad entre sus

exigencias y condiciones. Recuperado de https://www.revistavarela.uclv.edu.cu.

Daudinot, A. R. Robert, R. E. (2014). Integracion desde la tarea docente. FDeportes.com,

(199). Recuperado de http://www.efdeportes.com/efd199/integracion-desde-la-tarea-docente.htm

Lompscher, J., Marhova, A. K., Davidov, V. V. (1987). La formación de la Actividad

Docente de los escolares. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Ministerio de Educación Superior (MES). (2010), Plan de Estudio D. Carerra

Licenciatura en Educación Pedagogía- Psicología. Ciudad de la Habana, Cuba.

Ministerio de Educación Superior (MES). (2016), Plan de Estudio E. Carerra

Licenciatura en Educación Pedagogía- Psicología. Ciudad de la Habana, Cuba.

Published

2021-07-07

How to Cite

Rodríguez Molina, K., Almaguer Rodríguez, S. ., & Dalda Gorrín, B. . (2021). THE INTEGRATING TEACHING TASK: A NECESSITY TO ENHANCE DEVELOPING LEARNING IN THE TRAINING OF THE PEDAGOGY – PSYCHOLOGY GRADUATE: LA TAREA DOCENTE INTEGRADORA: FORMACIÓN DEL LICENCIADO EN PEDAGOGÍA-PSICOLOGÍA. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 12(3), 121–130. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1176

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.