LEARNING ASSESMENT IN THE SUBJECT SPANISH LANGUAGE SINCE THE INTEGRATION OF THE LINGUISTIC COMPONENTS
Keywords:
Linguistic components, evaluation, evaluation from the integration of linguistic components.Abstract
One of the most recognizable components to manage the quality of education is evaluation, which objects in the field of education, have expanded considerably. Learning assessment is the component that allows knowing achievements and shortcomings, as well as to value judgments that permit accurate decisions to transform the state found into an ideal state, resulting in a high level of quality. Hence, the relevant importance of this process. The Spanish language is the basis of the rest of the course curriculum of primary education and also through the entire curriculum of teaching. It is the one that ensures an adequate development of communicative competence. That is to say, schoolchildren learn to use oral and written language correctly, and to establish effective communication in different communicative situations. The paper presents methodological considerations on how to approach the evaluation of learning the Spanish language course from the integration of linguistic components, a process that should be aimed at assessing the level of development of cognitive competence, communicative and sociocultural school, taking into account the specificity of the degree, which is based on the concepts of the Historical-Cultural School and the Discursive
References
Abarca Fernández, Ramón. (2010)Vocabulario Filosófico y Científico (en línea) Disponible en: http://www.ucsm,edu.pe/rabarca-voficioo.htm(Consultado el 1de octubre de 2011) Addine Fernández, Fátima. (2002)Modelo para el diseño de relaciones interdisciplinarias en la formación de profesionales de perfil amplio – ISP Enrique José Varona. Acevedo Pineda, E. B. Núñez Jover, J. (2005) Apreciación social de la ciencia en la periferia. Universidad Tecnológica de Pereira, Colombia. Universidad de la Habana, Cuba. Cátedra Colombia de CTS+I COLCIENCIAS – OEI. Álvarez de Zaya, Carlos M. (1996) Hacia una escuela de excelencia. La Habana: Academia. Blanco, Pérez Antonio (2003). Filosofía de la Educación. Selección de Lecturas. La Habana. Borrego Díaz, Orlando (200). Calidad Educativa y diagnóstico del aprendizaje. (2000) México: CEIDE. Buendía Eisman, Leonor. (1999) Concepciones de los Profesores de Educación Secundaria sobre Evaluación. Educación. España. No. 2- pp. 125 - 153. Castillo Arredondo, Santiago. (1999) El sentido educativo de la educación secundaria. Educación. España. Castro Pimienta, Orestes. (1996<) Evaluación de la escuela. ¿Reduccionismo o desarrollo? ISP. ETP. La Habana. Castro Pimienta, Orestes. (1996b) Evaluación y excelencia personalizada. La Habana. Castro Pimienta, Orestes. (1999) Evaluación integral del paradigma a la práctica. La Habana: Pueblo y Educación.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Juaniyarmis Díaz de la Cruz, Cristina Savón Leyva, Humberto Marrero Silva
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.