ENTREPRENEURSHIP IN THE TRAINING OF THE STUDENT IN THE SUPERIOR TECHNOLOGICAL INSTITUTES

Authors

  • Miguel Ángel Villa Zumba Universidad de las Fuerzas Armadas
  • Daniel Arturo Román Robalino Escuela Superior Politécnica del Chimborazo
  • Alex Ramiro Román Robalino Instituto Tecnológico Superior La Maná
  • Luis Orlando Albarracín Zambrano Universidad Regional Autónoma de los Andes Extensión – Quevedo
  • Edmundo José Jalón Arias Universidad Regional Autónoma de los Andes. Ecuador
  • Dolores Magaly Cedeño Troya Instituto Tecnológico Superior La Maná

Keywords:

universities; entrepreneurship; students; professionals.

Abstract

Entrepreneurship is that attitude and aptitude of the person that allows him to face new challenges and projects. Currently, education has become a commodity that, despite being overpaid, does not comply with delivering the product it offers. The objective of this work is to analyze some theoretical elements about entrepreneurship in the training of students at higher technological institutes. It was concluded that a well-trained 21st century university student must have the capacity to be an entrepreneur, change work and/or company many times and reinvent himself personally in attitudes and aptitudes. Also, you must develop your professional activity thinking globally.

Author Biographies

Miguel Ángel Villa Zumba , Universidad de las Fuerzas Armadas

Docente. Universidad de las Fuerzas Armadas. Ecuador.

Daniel Arturo Román Robalino, Escuela Superior Politécnica del Chimborazo

Docente. Escuela Superior Politécnica del Chimborazo. Ecuador.

Alex Ramiro Román Robalino, Instituto Tecnológico Superior La Maná

Docente. Instituto Tecnológico Superior La Maná. Ecuador.

Luis Orlando Albarracín Zambrano, Universidad Regional Autónoma de los Andes Extensión – Quevedo

Docente. Universidad Regional Autónoma de los Andes Extensión – Quevedo. Ecuador.

Edmundo José Jalón Arias, Universidad Regional Autónoma de los Andes. Ecuador

Docente. Universidad Regional Autónoma de los Andes. Ecuador.

Dolores Magaly Cedeño Troya, Instituto Tecnológico Superior La Maná

Docente. Instituto Tecnológico Superior La Maná. Ecuador.

References

Alcañiz, J. (2011). Markets of tomorrow: basis for their analysis today.

.Washington DC: ESIC Editorial. pp.100-120.

Amores, J. (2010). Aspiraciones de los emprendedores. 2ª Ed. Chile. pp. 80- 200.

Aztelai, I. (2014). El emprendimiento social: cinco experiencias prácticas. 2ª. ed. Venezuela. pp .10- 89.

Dawson, D. (2011). Fomento de la actividad emprendedora. 3ª Ed. México. pp. 18-120.

Dees, J. (1998). “The Meaning of “Social Entrepreneurship”.

Ed. México. pp. 19-102.

Dees, J. (2011). Scaling Social Impact,

Ed.Washington. (pp. 100-120).

Peredo, A. (2009). «Social Entrepreneurship: A Critical Review of the Concept».

ed.Washington. pp.124- 220.

Quintanas, B. (2006) Creación de Empresas de Economía Social. Ideas propias. 5ª. ed. México. Editorial S.L. pp.150- 170.

Quintas, F.(2010). Creación de Empresas de Economía Social. 2ª. ed. Argentina Editorial S.L. pp.180- 190.

Rivera, C. (2004). Características de Emprendimiento. 3ª ed.Madrid: Imprenta ISS. Pp 20-89.

Rockfeller, D. (2006). Gestión efectiva de Emprendimientos sociales. 6ª.ed. México.DF. pp. 110- 120.

Rodriguez, J. (2010). Retos y tendencias del asociacionismo juvenil en la Región de Murcia.3ª.ed.Murcia. pp.10- 99.

Weerawardena, J. (2006). La investigación de emprendimiento social: 2ª.ed. Washington. pp.22-129.

Published

2018-03-22

How to Cite

Villa Zumba , . M. Ángel ., Román Robalino, D. A., Román Robalino, A. R., Albarracín Zambrano, L. O., Jalón Arias, E. J., & Cedeño Troya, D. M. (2018). ENTREPRENEURSHIP IN THE TRAINING OF THE STUDENT IN THE SUPERIOR TECHNOLOGICAL INSTITUTES. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 9(1), 103–114. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/733

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)