ENTREPRENEURSHIP IN THE TRAINING OF THE STUDENT IN THE SUPERIOR TECHNOLOGICAL INSTITUTES
Keywords:
universities; entrepreneurship; students; professionals.Abstract
Entrepreneurship is that attitude and aptitude of the person that allows him to face new challenges and projects. Currently, education has become a commodity that, despite being overpaid, does not comply with delivering the product it offers. The objective of this work is to analyze some theoretical elements about entrepreneurship in the training of students at higher technological institutes. It was concluded that a well-trained 21st century university student must have the capacity to be an entrepreneur, change work and/or company many times and reinvent himself personally in attitudes and aptitudes. Also, you must develop your professional activity thinking globally.
References
Alcañiz, J. (2011). Markets of tomorrow: basis for their analysis today.
.Washington DC: ESIC Editorial. pp.100-120.
Amores, J. (2010). Aspiraciones de los emprendedores. 2ª Ed. Chile. pp. 80- 200.
Aztelai, I. (2014). El emprendimiento social: cinco experiencias prácticas. 2ª. ed. Venezuela. pp .10- 89.
Dawson, D. (2011). Fomento de la actividad emprendedora. 3ª Ed. México. pp. 18-120.
Dees, J. (1998). “The Meaning of “Social Entrepreneurship”.
Ed. México. pp. 19-102.
Dees, J. (2011). Scaling Social Impact,
Ed.Washington. (pp. 100-120).
Peredo, A. (2009). «Social Entrepreneurship: A Critical Review of the Concept».
ed.Washington. pp.124- 220.
Quintanas, B. (2006) Creación de Empresas de Economía Social. Ideas propias. 5ª. ed. México. Editorial S.L. pp.150- 170.
Quintas, F.(2010). Creación de Empresas de Economía Social. 2ª. ed. Argentina Editorial S.L. pp.180- 190.
Rivera, C. (2004). Características de Emprendimiento. 3ª ed.Madrid: Imprenta ISS. Pp 20-89.
Rockfeller, D. (2006). Gestión efectiva de Emprendimientos sociales. 6ª.ed. México.DF. pp. 110- 120.
Rodriguez, J. (2010). Retos y tendencias del asociacionismo juvenil en la Región de Murcia.3ª.ed.Murcia. pp.10- 99.
Weerawardena, J. (2006). La investigación de emprendimiento social: 2ª.ed. Washington. pp.22-129.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Miguel Ángel Villa Zumba , Daniel Arturo Román Robalino, Alex Ramiro Román Robalino, Luis Orlando Albarracín Zambrano, Edmundo José Jalón Arias, Dolores Magaly Cedeño Troya
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.