THE INTERDISCIPLINARY RELATION IN THE TEACHING OF NATURAL SCIENCES IN THE ENGINEERING CARREERS
Keywords:
INTERDISCIPLINARIEDAD, INGENIERÍA, CIENCIASAbstract
Beginning from the analysis of the invariant of the development of science and the productive process are established the criteria for the selection of the content in the subjects related to Natural Sciences in the formation of an engineer on the bases of inter-material relationship. Different tools for the elaboration of logic reds are presented as fundamental element for the interdisciplinary fulfillment of the organization and in the performance of the curricular project. Here, it is offered an interdisciplinary approach which tends to the integration of the engineering vision with science to a humanist approach in the study of factors which are held in the production process. This highlights the need to value epistemologically the application of the modular approach: the professional formation beginning from a narrower interaction between subject and the object professional transformation.
References
ARBATOV, A y Otros. Ecología; APN. Moscú; 1989, 86p.
BUGAEV, A.I. Metodología de la enseñanza de la Física en la escuela media. Editorial Pueblo y Educación, La Habana. 1989. 332p.
BUNGE, M. La investigación científica. Editorial de Ciencias Sociales; La Habana. 1972. 955p.
ENGELS, F. Dialéctica de la naturaleza. Editora Política, La Habana. 1979. 348 p.
HORRUITINER, P. El modelo curricular de la educación superior cubana. En: 2da Convención Internacional de Educación Superior. Programa/ Resúmenes. Editorial “Félix Varela” La Habana, 2000
KOPNIN, P.V. Lógica dialéctica. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. 1983, 560p.
Las ideas básicas de la Física. Redacción de A.T. Grigorian y L.S. Polak. Ediciones Pueblos Unidos S.A. Montevideo, Uruguay, 1962.
MARINKO, G. ¿Qué es la Revolución Científico Técnica? Editorial Progreso, Moscú. 1989. 311p.
Metodología del conocimiento científico. A. C. de Cuba. A.C. de la URSS. Editorial de Ciencias Sociales; La Habana. 1975. 445p.
MIGDAL, A.B. ¿Cómo surgen las teorías físicas? Editorial MIR. Moscú.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2019 Didasc@lia: Didáctica y Educación
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.