METHODOLOGICAL STRATEGY FOR THE AXIOLOGICAL FORMATION ON THE FUTURES PROFESSIONAL
Keywords:
axiological formation; compromised and transcendent performance.Abstract
The current article evidences a methodological strategy for the axiological formation on the future professionals. It was applied as consequence of some studies carried out on the Physical Culture Faculty. Taking into account the uttered difficulties in the social practice, it was considered a scientific investigation which projected, a methodological strategy directed to form a compromised and transcendent performance on the future professionals. It supports a system of actions focused on students and professors which, together with the methodological activities, favored the formative process in such sense, contributing to achieve an improved formative process, in which the student assumed, in a conscious and compromised form, its individual constructive process.
References
Addine Fernández, F. (1998). Didáctica y optimización del proceso de enseñanza-aprendizaje. La Habana, Cuba. (en línea). Disponible en: www.eumed.net/.../... [Consulta: 27 sept. 2012].
Fuentes González, H. (2007). Concepción y Teoría Holístico Configuracional: una alternativa epistemológica en la construcción del conocimiento científico. Editorial MEGACENT. Cuba.
Gárciga, Rogelio. (1999). Estrategia de enseñanza aprendizaje. La Habana, Cuba. (en línea). Disponible en: www.ecured.cu/index.php/Estrategia_de_informatización. [Consulta: 19 jul. 2012].
Marimón Carrazana, J y Guelmes Valdés, E. (2005). Aproximación al modelo como resultado científico. CECIP Villa Clara. (en línea). Disponible en: www.multimedgrm.sld.cu/articulos/2009/v13-3-4/13.html [Consulta: 27 sept. 2012].
Mendoza Pérez, M. (2004). Alternativa para la dirección didáctica del proceso de formación del profesional de la educación. Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Santiago de Cuba. Cuba. (p. 11)
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Liván Álvarez Arzuaga, Melquiades Mendoza Pérez, Liana Fuentes Seisdedos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.