THE LOVE OF THE PROFESSION, AS A COMPONENT OF THE FORMATION OF MEDICAL PROFESSIONAL IDENTITY IN THE STUDENT OF THE MEDICAL CAREER

Authors

  • Damarys Cuscó González
  • Mirna León Acebo
  • Mayra Acebo Rivera

Keywords:

Love of the profession; medical professional identity

Abstract

Thoday it is necesary to train a doctor who loves his profession to identify and dedícate to it the patient concerned about this, affectionate, aware that it is a profession, which requires giving a lot of love, where you mustachieve an affective bond whth the patient, good treatment; in addition to being interested in discovering new things. So the purpose of this article is framed in the foundation and theoretical structure of love of the profession as a component of the medical profesional identity in the medical student where the subsistems and components of the theoretical model are identifiel and argued, as well as their essential relationships.

Author Biographies

Damarys Cuscó González

Máster en Ciencias de la Educación, Profesora Asistente de la Universidad de Ciencias Médicas de Las Tunas. Departamento de Filosofía e Historia de Cuba

Mirna León Acebo

Doctora en Ciencias Pedagógicas. Doctora en Medicina. Especialista de Segundo Grado en Embriología Clínica. Profesora Titular de la Universidad de Ciencias Médicas de Las Tunas y coordinadora del Grupo de Gestión para el Grado Científico.  

Mayra Acebo Rivera

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesora Titular y de Mérito del Centro de Estudios Pedagógicos de la Universidad de Las Tunas (CEPUT).

References

Acebo, M. y otros. (2016). La formación de valores identitarios en el profesional de la universidad cubana contemporánea. Revista Didasc@lia: Didáctica y Educación Volumen 7(5). Edición Especial.

Acebo, M. y León, M. (2016). Fundamentos axiológicos en las investigaciones educacionales. Revista Opuntia Brava. Monográfico Especial.

Beltrán Abad, M. E., Best Rivero, A. y León Acebo, M. (2020). Experiencia pedagógica vivencial de la interculturalidad como componente de la identidad profesional médica en la formación del estudiante de la carrera de medicina. Revista Didasc@lia: Didáctica Y Educación Volumen 11(2). Pp. 205-220. Recuperado en http://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/961

Fernández Sera, A., Acebo Rivera, M. y León Acebo, M. (2019). El valor identidad ciudadana en los estudiantes de la Educación Secundaria Básica desde las asignaturas de las ciencias naturales. Revista Opuntia Brava. Volumen11, (Especial 2). Recuperado en http://opuntiabrava.ult.edu.cu/index.php/opuntiabrava/article/view/897

Fernández Sera, A., León Acebo, M. y Acebo Rivera, M. (2021). Metodología para contribuir a la formación del valor identidad ciudadana en los estudiantes de la educación secundaria básica. PEDAGOGIA 2021. La Habana, Cuba.

Ministerio de Salud Pública. (2010). Modelo del profesional de la Carrera de Medicina. (Soporte digital).

Martínez Guerra, S. M., Acebo Rivera, M., & Mercantete Guerra, Y. G. (2019). Antecedentes de la educación audiovisual pedagógica con un enfoque identitario en la formación inicial del educador cubano. Revista Didasc@lia: Didáctica y Educación. Volumen 10(4).

Martínez Guerra, S. M., Acebo Rivera M. (2020). Cómo favorecer la identidad audiovisual pedagógica desde la Educación. Revista Didasc@lia: Didáctica y Educación. Volumen 11(4).

Published

2020-12-30

How to Cite

Cuscó González, D. ., León Acebo, M. ., & Acebo Rivera, M. . (2020). THE LOVE OF THE PROFESSION, AS A COMPONENT OF THE FORMATION OF MEDICAL PROFESSIONAL IDENTITY IN THE STUDENT OF THE MEDICAL CAREER. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 11(6), 258–270. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1116

Conference Proceedings Volume

Section

Edición Especial

Most read articles by the same author(s)