SOCIO-INTEGRATING PROJECTS IN THE DYNAMICS OF THE TRAINING OF CITIZEN SECURITY PROFESSIONALS
Keywords:
citizen security, socio-integrative projectsAbstract
The article refers to the role of socio-integrating projects in the dynamics of the training of citizen security professionals of the National Experimental University of Security (UNES) of the Bolivarian Republic of Venezuela, which responds to the need to resolve the theoretical-practical insufficiencies in students of the citizen security bodies, in relation to the diagnosis, intervention and solution of socio-community problems, which limits their performance in the specific contexts of professional performance. In the work, the characteristics of said projects are specified as one of the main methods that allows to guide the referred dynamics and the evaluations of the students of the Criminal Investigation career of said institution about the relevance and importance of the application of that method are exposed in its training process.
References
Basombrío, C. (2015). Seguridad ciudadana. Diagnóstico del problema y estrategias de Solución. Lima: Instituto Peruano de Economía Social de Mercado
Bradford, D. y Pynes, J. (1999). "Police academy training: Why hasn't it kept up with practice?” Police Quarterly.
Díaz Padrón, A. (2010). Estrategia de formación por proyectos comunitarios de investigación socio jurídica. Tesis Doctoral en opción al Grado Científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Universidad de Oriente. Santiago de Cuba. Cuba.
Documento Fundacional de la UNES. (2009). Capítulo I. Aspectos del contexto mundial y nacional. Caracas, Venezuela.
Latino Barómetro (2013). La Seguridad Ciudadana, el problema principal de América Latina. Recuperado de http://www.latinobarometro.org/documentos/LATBD_La_seguridad_ciudadana.pdf LLave, R. (2011). Seguridad Ciudadana y su implicancia en el Desarrollo y Defensa Nacional. Tesis para optar el Grado de Maestro en Defensa y Desarrollo Nacional. CAEN. Lima
Pérez Basulto, E. (2014). La Formación de Competencias Profesionales en los Estudiantes de Técnico Medio en Informática mediante Proyectos Informáticos. Tesis Doctoral presentada en opción al Grado Científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Universidad de Oriente. Santiago de Cuba. Cuba.
Plan Nacional de la Nación: 2003 – 2007, 2007-2013, 2013-2019. Asamblea Nacional, Caracas, Venezuela.
Schafer, J. y Bonello, E. (2001). "The citizen police academy: measuring outcomes". Police Quarterly
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Edicta Gregorio González Leal, María Elena Pardo Gómez, José Manuel Izquierdo Lao
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.