THE ARGUMENTARY SKILL: AN INTERDISCIPLINARY VISION FOR THE DEVELOPMENT OF REFLECTIVE LEARNING

Authors

  • Luis Manuel Ferrás Mosquera Universidad de Las Tunas
  • Ana Mary Guerra Vega Universidad de Las Tunas
  • Celia Díaz Cantillo Universidad de Las Tunas

Keywords:

Argumenting, ability, learning, reflexive learning, interdisciplinary

Abstract

The article contains reflections about ability to argument and his development in the students of second cycle of the Primary Education from an interdisciplinary focus. This ability is very important for a reflexive student's achievement, insofar as his use is based on always the existence of knowledge that isbeen useful for of base. It is argumented be more than enough that knows itself and the quality of the argumentation allows appraising the quality of that knowledge. Although this ability develops only like road to use or to hit to know knowledge that are possessed, his adequate use contributes to consolidation, to the deepening of knowledge and the conscious assimilation favors when demanding of the student a take of position in front of what's known. They expose the fundamental methods used during investigation and the systematization of different authors' contributions in relation to the theme before declared. They expose some of the philosophical, psychological, sociological and didactic foundations that serve as base to the cognoscitive scholarly activity.

Author Biographies

Luis Manuel Ferrás Mosquera, Universidad de Las Tunas

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Titular del Departamento Pedagogía-Psicología de la Universidad de Las Tunas.

Ana Mary Guerra Vega, Universidad de Las Tunas

Licenciada en Educación, especialidad Educación Primaria. Profesora de Psicología del Departamento de Educación Infantil de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Las Tunas.

Celia Díaz Cantillo, Universidad de Las Tunas

Doctora en Ciencias Pedagógicas. Profesora Titular y Vicedecana de Investigación y Posgrados de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Las Tunas.

References

Guerra Vega, A. M. (2018). El aprendizaje reflexivo en la educación primaria: necesidades actuales. En: Libro Ciencia e innovación tecnológica, vol II, Capítulo Ciencias Pedagógicas Edacunob. ISBN978-959-7225-34-8.

López López, M. (1998). ¿Sabes enseñar a describir, definir, argumentar? La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Silvestre Oramas, M. (1995). Aprendizaje, educación y desarrollo. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Published

2020-03-31

How to Cite

Ferrás Mosquera, L. M. ., Guerra Vega, A. M., & Díaz Cantillo, C. (2020). THE ARGUMENTARY SKILL: AN INTERDISCIPLINARY VISION FOR THE DEVELOPMENT OF REFLECTIVE LEARNING. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 11(1), 34–45. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/930

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos

Most read articles by the same author(s)