THE STUDY OF THE PRODUCTS OF THE PROCESS OF INTRODUCTION OF SCIENTIFIC RESULTS IN THE INITIAL AND PERMANENT FORMATION OF THE PROFESSIONALS OF THE EDUCATION
Keywords:
Products, process, introduction, resultsAbstract
The introduction of scientific results is considered a process that, among other advantages, it optimizes time and human resources and materials in the solution of professional problems. This process has been studied by diverse authors, those that have conformed body theoretical and valuable practical solutions to the implementation of results. Nevertheless, they are still some aspects to continue perfecting, like it is the case of the revision of documents that you/they are generated in the referred implementation. In that address it went this work, emanated as a task of the institutional project "The elevation of the educational quality in the continuous formation of the professionals of the education, from the introduction of scientific results in the pedagogic practice". They are related the products or documents that are generated in the different stages of the introduction of results: planning, organization, execution, control and evaluation. In each stage he/she intends an indicator with their corresponding one it climbs valorative and evaluation categories. Also, it is described what to study in each product.
References
Blanco, M. R. (2010). Estrategia didáctica para la indagación empírica centrada en el estudio de los productos del proceso pedagógico en la formación inicial del profesional de la educación. Tesis doctoral en Ciencias Pedagógicas. Universidad de Las Tunas.
Bringas, J. A. y col. (2004). Dirección Científica de la Educación. En: Colección Futuro: Pedagogía a tu alcance. La Habana.
Castellanos, B. y col. (2004). La gestión de la actividad de ciencia e innovación tecnológica y la competencia investigativa del profesional de la educación. En: Colección Futuro: Pedagogía a tu alcance. La Habana.
Escalona, E. (2008). Estrategia de introducción de resultados de investigación en el ámbito de la actividad científica educacional. Tesis doctoral en Ciencias Pedagógicas. La Habana.
Introducción y generalización de resultados científicos en la práctica educacional. (soporte digital) (s/a).
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Mildred Rebeca Blanco Gómez, Roberto Fernando Valledor Estevill , Luis Manuel Ferrás Mosquera
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.