THE DIDACTIC GAMES FOR THE DEVELOPMENT OF THE ORAL EXPRESSION IN THE LEARNING OF THE ENGLISH LANGUAGE

Authors

  • Andrea Muñoz Rodríguez Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí
  • Martha Narcisa Loor Fernández Universidad Técnica de Manabí
  • Francisco Octavio León Villacís Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí
  • Javier Antonio Zambrano Mero Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, campus Bahía de Caráquez

Keywords:

games; didactic; pedagogical; analysis; educational field.

Abstract

The objective of this research is to analyze the didactic games and their relevance for the development of memorization and oral expression with pre-school children of the Educational Unit "Pinceladas" in the year 2016-2017”. Exploratory and descriptive research were applied in order to analyze the role of games within the educational sphere, since they function as a pedagogical tool that integrates not only students, but also teachers involved in the formation of the same. . Surveys applied to pre-school teachers of the Pinceladas Educational Unit, whose most significant results will be reflected in this study showed that the influence of games on oral expression and memorization of pre-school students today is a of the main techniques used in education due to its great scope in the development that students achieve in different areas. The observation sheet was created by a group of experts in the area of pedagogical training in district 13D11 of zone 4 of Sucre-San Vicente structured by five elements and five evaluation scale, as shown in the table below. It is concluded that the didactic learning games help to improve the memorization and oral expression of the English language and facilitate easy and fun communication.

Author Biographies

Andrea Muñoz Rodríguez, Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí

Magister en Enseñanza del Idioma Inglés. Licenciada en Ciencias de la Educación, Mención Ingles. Doctorante de la Universidad Nacional de Rosario, Argentina. Docente Auxiliar a Tiempo Completo del Centro de Idiomas de la Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí. Ecuador.

Martha Narcisa Loor Fernández, Universidad Técnica de Manabí

Licenciada en Ciencias de la Educación mención Ingles. Magister en Enseñanza del Idioma Inglés. Doctorante de la Universidad Nacional de Rosario, Argentina. Docente de Inglés del Departamento de Lenguas Modernas de la Universidad Técnica de Manabí.

Francisco Octavio León Villacís, Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí

Licenciado en Comunicación, mención Publicidad y Mercadotecnia, Máster Universitario en Comunicación Internacional, Traducción e Interpretación. Técnico docente tiempo completo del Centro de Idiomas de la Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí.

Javier Antonio Zambrano Mero, Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, campus Bahía de Caráquez

Magister en Enseñanza del Idioma Inglés. Licenciado en Ciencias de la Educación, Mención Ingles. Doctorante de la Universidad Nacional de Rosario, Argentina. Investigador acreditado por la SENESCYT. Docente de la Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, campus Bahía de Caráquez. Ecuador.

References

ABC, D. (2007). DEFINICION ABC. Recuperado el 4 de NOVIEMBRE de 2016, de DEFINICION DE EXPRESION ORAL: http://www.definicionabc.com/comunicacion/expresion-oral.php

ALEGSA. (31 de Agosto de 2010). Definiciones-de.com. Recuperado el 26 de Mayo de 2017, de http://www.definiciones-de.com/Definicion/de/memorizacion.php

Bañeres. (2008). La influencia educativa de los juegos. Madrid. Bruner. (1984). VENTAJAS DE LAS SALAS DE JUEGOS. Aprendo haciendo.

Calderón, M. (1994). Desarrollo de la expresión oral. En M. Calderón, Second language acquisition. Texas: MTTI.

Cervantes, C. V. (Diciembre de 2007). LA COMUNICACION Y EL MUNDO. Recuperado el 5 de Noviembre de 2016, de http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/diccio_ele/diccionario/expresionoral.htm

Clasificaciones, E. d. (2016). TIPOS DE- ENCICLOPEDIA DE TIPOS. Recuperado el Mayo de 2017, de http://www.tiposde.org/general/31-tipos-de-memoria/

Franc, N. (2002). En torno al juego y la intervención psicomotriz.

Gardey, J. P. (2012). Recuperado el 26 de Mayo de 2017, http://definicion.de/voz/

Huizinga, J. (1968). Homo Ludens. Argentina: Emecé Editores Sociedad Anónima.

JUEGOS DIDÁCTICOS. (23 de FEBRERO de 2012). Recuperado el 5 de Marzo de 2017, de http://juegoseducativs.blogspot.com/

Nunan. (2001). EL ESCUCHAR Y SUS FASES. En F. NIEVES, LA COMPRENSIÓN AUDITVA (pág. 158).

Padro, L. (Diciembre de 2016). CONCEPTO DEFINICIÓN DE. Recuperado el Mayo de 2017, de http://conc

Published

2019-03-28

How to Cite

Muñoz Rodríguez, A. ., Loor Fernández, M. N., León Villacís, F. O., & Zambrano Mero, J. A. (2019). THE DIDACTIC GAMES FOR THE DEVELOPMENT OF THE ORAL EXPRESSION IN THE LEARNING OF THE ENGLISH LANGUAGE. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 10(1), 25–36. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/850

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos

Most read articles by the same author(s)