THE DIDACTIC GAMES FOR THE DEVELOPMENT OF THE ORAL EXPRESSION IN THE LEARNING OF THE ENGLISH LANGUAGE
Keywords:
games; didactic; pedagogical; analysis; educational field.Abstract
The objective of this research is to analyze the didactic games and their relevance for the development of memorization and oral expression with pre-school children of the Educational Unit "Pinceladas" in the year 2016-2017”. Exploratory and descriptive research were applied in order to analyze the role of games within the educational sphere, since they function as a pedagogical tool that integrates not only students, but also teachers involved in the formation of the same. . Surveys applied to pre-school teachers of the Pinceladas Educational Unit, whose most significant results will be reflected in this study showed that the influence of games on oral expression and memorization of pre-school students today is a of the main techniques used in education due to its great scope in the development that students achieve in different areas. The observation sheet was created by a group of experts in the area of pedagogical training in district 13D11 of zone 4 of Sucre-San Vicente structured by five elements and five evaluation scale, as shown in the table below. It is concluded that the didactic learning games help to improve the memorization and oral expression of the English language and facilitate easy and fun communication.
References
ABC, D. (2007). DEFINICION ABC. Recuperado el 4 de NOVIEMBRE de 2016, de DEFINICION DE EXPRESION ORAL: http://www.definicionabc.com/comunicacion/expresion-oral.php
ALEGSA. (31 de Agosto de 2010). Definiciones-de.com. Recuperado el 26 de Mayo de 2017, de http://www.definiciones-de.com/Definicion/de/memorizacion.php
Bañeres. (2008). La influencia educativa de los juegos. Madrid. Bruner. (1984). VENTAJAS DE LAS SALAS DE JUEGOS. Aprendo haciendo.
Calderón, M. (1994). Desarrollo de la expresión oral. En M. Calderón, Second language acquisition. Texas: MTTI.
Cervantes, C. V. (Diciembre de 2007). LA COMUNICACION Y EL MUNDO. Recuperado el 5 de Noviembre de 2016, de http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/diccio_ele/diccionario/expresionoral.htm
Clasificaciones, E. d. (2016). TIPOS DE- ENCICLOPEDIA DE TIPOS. Recuperado el Mayo de 2017, de http://www.tiposde.org/general/31-tipos-de-memoria/
Franc, N. (2002). En torno al juego y la intervención psicomotriz.
Gardey, J. P. (2012). Recuperado el 26 de Mayo de 2017, http://definicion.de/voz/
Huizinga, J. (1968). Homo Ludens. Argentina: Emecé Editores Sociedad Anónima.
JUEGOS DIDÁCTICOS. (23 de FEBRERO de 2012). Recuperado el 5 de Marzo de 2017, de http://juegoseducativs.blogspot.com/
Nunan. (2001). EL ESCUCHAR Y SUS FASES. En F. NIEVES, LA COMPRENSIÓN AUDITVA (pág. 158).
Padro, L. (Diciembre de 2016). CONCEPTO DEFINICIÓN DE. Recuperado el Mayo de 2017, de http://conc
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Andrea Muñoz Rodríguez, Martha Narcisa Loor Fernández, Francisco Octavio León Villacís, Javier Antonio Zambrano Mero
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.