THEORETICAL SUBSTANCES OF THE DESIGN OF THE STRATEGY FOR THE INTEGRAL TRAINING OF BACHILLER TECHNICIANS IN THE NATIONAL SCHOOL OF PROFESSIONAL TECHNICAL EDUCATION, MEXICO

Authors

  • Miguel Reynoso Flores Universidad Autónoma de Nuevo León
  • Valeria Paola González Duéñez Universidad Autónoma de Nuevo León

Keywords:

Strategy design; integral training; technical cycle.

Abstract

In the present article the conception is expressed that expresses the fundamental aspects for the integral formation of the student Bachiller Technician that can be applied considering the type of establishment, the conditions of the same, and of the context. The theoretical methodological assumptions that, in close interrelation, provide a systematization that endorses the formative process of this type of student are exposed. The development of a strategy that takes into account the theoretical basis contains essential actions for the achievement of comprehensive training.

Author Biographies

Miguel Reynoso Flores, Universidad Autónoma de Nuevo León

Ingeniero Administrador de Sistemas por la FIME de la Universidad Autónoma de Nuevo León (UANL). Maestro en Ciencias Administrativas con especialidad en Relaciones Industriales, y Doctor en Educación por el Instituto José Martí de Monterrey. Nuevo León, México.

Valeria Paola González Duéñez, Universidad Autónoma de Nuevo León

Ingeniero Administrador de Sistemas por la Universidad Autónoma de Nuevo León (UANL). Maestra en Ciencias con especialidad en Sistemas y Doctora en Filosofía con especialidad en Administración. Profesora Investigadora de Tiempo Completo de la Facultad de Ingeniería Mecánica y Eléctrica de la UANL, México.

Published

2018-12-17

How to Cite

Reynoso Flores, M. ., & González Duéñez, V. P. (2018). THEORETICAL SUBSTANCES OF THE DESIGN OF THE STRATEGY FOR THE INTEGRAL TRAINING OF BACHILLER TECHNICIANS IN THE NATIONAL SCHOOL OF PROFESSIONAL TECHNICAL EDUCATION, MEXICO. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 9(4), 185–204. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/802

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos