THE GRADUATE DIPLOMA IN HIGHER EDUCATION FOR YOUNG TEACHERS AND ITS IMPACT ON UNIVERSITY PROCESSES.

Authors

  • Celia Ledo Royo Universidad de Oriente.
  • Ángel Deroncele Acosta Universidad de Oriente

Keywords:

process; training; performance; Pedagogy; Didactics.

Abstract

Due to the continuous need to improve the performance of Higher Education
professionals and to seek new alternatives in human improvement, this paper
elaborates on the most competent training of graduates who are incorporated
as teachers in universities and tend to The future performance of management,
feel the need to learn about pedagogical and didactic processes, which allows
performance with quality in the future profession of the pedagogical field, with
a critical and creative approach, which is based on scientific research , Political
and ideological workforce and recognize the impact of training in each of the
performance areas.

Author Biographies

Celia Ledo Royo, Universidad de Oriente.

Doctora en Ciencias Pedagógicas. Maestro Primario. Licenciada en Historia y Ciencias Sociales. Profesora Titular
del Centro de Estudios “Manuel F. Gran” de la Universidad de Orientación Superior “Manuel F. Gran”. Universidad
de Oriente. Ministerio de Educación Superior. Cuba.

Ángel Deroncele Acosta, Universidad de Oriente

Doctora en Ciencias Pedagógicas. Profesora Auxiliar del Centro de Estudios de Educación Superior “Manuel F.
Gran” Coordinador de Proyecto Nacional con el CEDEN. Universidad de Oriente. Ministerio de Educación
Superior. Cuba.

References

Addine F. F. y Gilberto G B: (1999). Formación permanente del docente en Cuba. Vitae

y profesionalización. Curso pre-evento Pedagogía’99, La Habana.

Addine F. F. y Gilberto G B: (1997.) Formación Pedagógica General en la preparación

de los profesores. La Habana, [s.n.].

Alonso Á, E. Valle del Jarama (2001). Un proyecto colectivo de formación de centros en

la formación del profesorado. Proyectos de formación en centros educativos, pag. 61–

, Editorial Laboratorio Educativo, Barcelona,

Álvarez de Z, Carlos Manuel( 1992). La escuela en la vida. La Habana: Arte, Educación

y Desarrollo.

Evaluación de Impacto Social: Lineamientos para la evaluación y gestión de impactos

sociales de proyectos Los Principios Internacionales para la Evaluación del Impacto

Social (2003) (consultado 2 de febrero 2017)

http://www.kpesic.com/sites/default/files/Evaluacion-Impacto-Social-

Lineamientos.pdf

http://www.kpesic.com/es/informe-tecnico-infraestructura-sostenible/evaluación-deimpacto-

social-lineamientos

Fuentes G, H y otros (2011). La formación en la Educación Superior. Ediciones

Universidad de Oriente. Santiago de Cuba.

Horrutinier S. P. (2008). La Universidad cubana: el modelo de formación. Editorial

Félix Varela, La Habana

Restrepo, C. (1999). Formación integral. Modalidad de educación.

ibliotecavirtual.clacso.org.ar/ar/libros/colombia/cidse/doc43.pd(consultado25

diciembre 2016)

Rogers C. (1982). Paradigma humanista. Folleto, Cuba.

Torres, M. (2006 ). Personalidad y desarrollo. Editorial Félix Varela, La Habana. Cuba.

Published

2017-11-03

How to Cite

Ledo Royo, . C. ., & Deroncele Acosta, Ángel. (2017). THE GRADUATE DIPLOMA IN HIGHER EDUCATION FOR YOUNG TEACHERS AND ITS IMPACT ON UNIVERSITY PROCESSES. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 8(7), 27–36. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/709

Conference Proceedings Volume

Section

Edición Especial