INTERDISCIPLINARY STRATEGY ON ENGLISH TEACHING SUBJECT FOR PROFESSIONAL PURPOSES

Authors

  • Adis Fiol Cuenca Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa. Holguín
  • Elsi Amalia Ferrer Carbonell Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa. Holguín
  • Georgina Aguilera Saborit Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa. Holguín
  • Mirtha Olivero Herrera Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa. Holguín
  • Adelfa Verdecia Cruz Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa. Holguín

Keywords:

Interdisciplinary Strategy; English for Professional Purpose; learning process.

Abstract

An interdisciplinary strategy on English teaching subject for professional purposes in Mining Engineering major is presented in this work, taking into account the new demands in the improvement English discipline in the Cuban universities. The design of the activities recognizes the contribution of English teaching as foreign language to the way of performance formation the future mining professional. It is constituted in three (3) stages: planning, execution and evaluation. The strategy is summed up in the work with the specialized readings through didactic activities sustained in the interdisciplinary as theory and the way of teaching and learning English Language with Specific Purpose as didactic – methodological element. An example of the strategy is shown that consists of subjects, objective, contents, methods, teaching means, evaluation and bibliography, as well as the work with a reading.

Author Biographies

Adis Fiol Cuenca , Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa. Holguín

Máster en Educación Superior. Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa. Holguín, Cuba.

Elsi Amalia Ferrer Carbonell, Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa. Holguín

Doctora en Ciencias Pedagógicas. Directora del Centro de Estudios Pedagógicos. Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa. Holguín, Cuba.

Georgina Aguilera Saborit, Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa. Holguín

Máster en Educación Superior. Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa. Holguín, Cuba.

Mirtha Olivero Herrera, Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa. Holguín

Máster en Educación Superior. Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa. Holguín, Cuba.

Adelfa Verdecia Cruz, Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa. Holguín

Máster en Educación Superior. Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa. Holguín, Cuba.

References

Azahares, T. (2013). Estrategia didáctica para la formación contextualizada del profesional del perfil metalúrgico en el Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa. Tesis en opción al grado científico de Máster en Ciencias de la Educación Superior. ISMM, p. 29-37.

Carballosa, A. (2007). La enseñanza aprendizaje del inglés con fines profesionales: una propuesta interdisciplinaria para su contextualización. Tesis en opción al grado científico de doctor en ciencias pedagógicas. Universidad de Granada, p.32-67.

De la Rúa, M. (2000). La Interdisciplinariedad en el Currículo de las Ciencias Sociales. Ciudad de la Habana: BIP-FAR, p. 12.

Olivero, M. (2014). La comprensión lectora como habilidad fundamental en la disciplina idioma inglés en el proceso de formación profesional del ingeniero mecánico. En Revista Pedagogía Universitaria, vol. XIX, No.3, p.60-66.

Verdecia, A. (2013). La comunicación oral en la enseñanza- aprendizaje del inglés en el contexto profesional. Una alternativa para su concreción. En Didasc@lia: Didáctica y Educación, vol. IV. No.7, p. 15-19.

Published

2017-01-13

How to Cite

Fiol Cuenca , A. ., Ferrer Carbonell, E. A., Aguilera Saborit, G., Olivero Herrera, M., & Verdecia Cruz, A. (2017). INTERDISCIPLINARY STRATEGY ON ENGLISH TEACHING SUBJECT FOR PROFESSIONAL PURPOSES. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 8(1), 87–98. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/590

Conference Proceedings Volume

Section

Investigaciones

Most read articles by the same author(s)