INTERDISCIPLINARY STRATEGY ON ENGLISH TEACHING SUBJECT FOR PROFESSIONAL PURPOSES
Keywords:
Interdisciplinary Strategy; English for Professional Purpose; learning process.Abstract
An interdisciplinary strategy on English teaching subject for professional purposes in Mining Engineering major is presented in this work, taking into account the new demands in the improvement English discipline in the Cuban universities. The design of the activities recognizes the contribution of English teaching as foreign language to the way of performance formation the future mining professional. It is constituted in three (3) stages: planning, execution and evaluation. The strategy is summed up in the work with the specialized readings through didactic activities sustained in the interdisciplinary as theory and the way of teaching and learning English Language with Specific Purpose as didactic – methodological element. An example of the strategy is shown that consists of subjects, objective, contents, methods, teaching means, evaluation and bibliography, as well as the work with a reading.
References
Azahares, T. (2013). Estrategia didáctica para la formación contextualizada del profesional del perfil metalúrgico en el Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa. Tesis en opción al grado científico de Máster en Ciencias de la Educación Superior. ISMM, p. 29-37.
Carballosa, A. (2007). La enseñanza aprendizaje del inglés con fines profesionales: una propuesta interdisciplinaria para su contextualización. Tesis en opción al grado científico de doctor en ciencias pedagógicas. Universidad de Granada, p.32-67.
De la Rúa, M. (2000). La Interdisciplinariedad en el Currículo de las Ciencias Sociales. Ciudad de la Habana: BIP-FAR, p. 12.
Olivero, M. (2014). La comprensión lectora como habilidad fundamental en la disciplina idioma inglés en el proceso de formación profesional del ingeniero mecánico. En Revista Pedagogía Universitaria, vol. XIX, No.3, p.60-66.
Verdecia, A. (2013). La comunicación oral en la enseñanza- aprendizaje del inglés en el contexto profesional. Una alternativa para su concreción. En Didasc@lia: Didáctica y Educación, vol. IV. No.7, p. 15-19.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Adis Fiol Cuenca , Elsi Amalia Ferrer Carbonell, Georgina Aguilera Saborit, Mirtha Olivero Herrera, Adelfa Verdecia Cruz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.