AUTHENTIC MATERIALS IN FOREIGN LANGUAGE LEARNING. A NEED IN THE CURRENT ECUADORIAN UNIVERSITY

Authors

  • Inés Yolanda Amaya Díaz Universidad Técnica Estatal de Quevedo
  • Johnny Xavier Bajaña Zajia Universidad Técnica de Cotopaxi. Extensión La Maná
  • Vinicio Marcelo Amaya Díaz
  • Carlos Omar Amaya Díaz

Keywords:

authentic materials; teaching – learning process; students.

Abstract

Teaching and learning has become a reality, marked by different schools, methodologies, structuring and practices. This paper aims to describe some theoretical positions on the teaching materials and the need in the current Ecuadorian university. This proposal is specified in consideration of interactivity, understood as the relationship between the actions of the student and teacher performances around content, as the fundamental unit of analysis of teaching and learning situations. Besides authentic materials enable students to develop confidence through activities that strengthen and develop the English using real problems that lead you to be creative, imaginative and analytical. It is concluded that authentic materials are chosen an alternative for the development of learning and is expected to employees the means and resources support the development of the communication skills of students.

Author Biographies

Inés Yolanda Amaya Díaz, Universidad Técnica Estatal de Quevedo

Licenciada en Ciencias de la Educación Mención Inglés-Francés. Docente Universidad Técnica Estatal de Quevedo. Quevedo, Los Ríos, Ecuador.

Johnny Xavier Bajaña Zajia, Universidad Técnica de Cotopaxi. Extensión La Maná

Ingeniero en Sistemas. Magister en conectividad y redes de ordenadores. Docente

Vinicio Marcelo Amaya Díaz

Ingeniero Eléctrico. Magister en conectividad y redes de ordenadores. Ecuador.

Carlos Omar Amaya Díaz

Profesor en Unidad Educativa “Manuela Espejo”. Ecuador.

References

Durkheim, E. (1975). Educación y sociedad. Barcelona, Península, España: Edición original de 1922.

Flores, S.M. (2009). Innovación y Experiencias Educativas. Innovación y Experiencias Educativas: http://www.csi-csif.es/andalucia/modules/mod_ense/revista/pdf/Numero_18/SALUD_M_GARCIA_1.pdf

Gower, R. (2009). Publicaciones Manchester. Publicaciones Manchester: http://cvc.cervantes.es/Ensenanza/biblioteca_ele/publicaciones_centros/PDF/manchester_2009/05

Graells, D. P. (2001). Didáctica. Los procesos de enseñanza y aprendizaje. Departamento de Pedagogía Aplicada, Facultad de Educación, 250p.

Imbernón, F. (2007). La formación y el desarrollo profesional del profesorado: hacia una nueva cultura profesional. En F. I. Muñoz, La formación y el desarrollo profesional del profesorado: hacia una nueva cultura profesional (págs. 37-40). Barcelona, España: Editorial Graó de IRIF, S.L.

Madrid, D. (2001). Materiales didácticos para la enseñanza del inglés en ciencias de la educación. Revista de Enseñanza Universitaria, 213-232.

Quiroga, I.P. (2014). blogspot.com. Obtenido de blogspot.com: http://acreditacionensuperior.blogspot.com/2014_06_01_archive.html

Richards, J. C. (2001). Curriculum development in the language’s teaching. . En J. C.Richards, Curriculum development in the language’s teaching. (pág. 253). United of Kingdon: Cambridge:Cambridge University Press.

Published

2016-05-19

How to Cite

Amaya Díaz, I. Y. ., Bajaña Zajia, J. X., Amaya Díaz, V. M., & Amaya Díaz, C. O. (2016). AUTHENTIC MATERIALS IN FOREIGN LANGUAGE LEARNING. A NEED IN THE CURRENT ECUADORIAN UNIVERSITY. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 7(6), 229–236. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/569

Conference Proceedings Volume

Section

Edición Especial

Most read articles by the same author(s)