AUTHENTIC MATERIALS IN FOREIGN LANGUAGE LEARNING. A NEED IN THE CURRENT ECUADORIAN UNIVERSITY
Keywords:
authentic materials; teaching – learning process; students.Abstract
Teaching and learning has become a reality, marked by different schools, methodologies, structuring and practices. This paper aims to describe some theoretical positions on the teaching materials and the need in the current Ecuadorian university. This proposal is specified in consideration of interactivity, understood as the relationship between the actions of the student and teacher performances around content, as the fundamental unit of analysis of teaching and learning situations. Besides authentic materials enable students to develop confidence through activities that strengthen and develop the English using real problems that lead you to be creative, imaginative and analytical. It is concluded that authentic materials are chosen an alternative for the development of learning and is expected to employees the means and resources support the development of the communication skills of students.
References
Durkheim, E. (1975). Educación y sociedad. Barcelona, Península, España: Edición original de 1922.
Flores, S.M. (2009). Innovación y Experiencias Educativas. Innovación y Experiencias Educativas: http://www.csi-csif.es/andalucia/modules/mod_ense/revista/pdf/Numero_18/SALUD_M_GARCIA_1.pdf
Gower, R. (2009). Publicaciones Manchester. Publicaciones Manchester: http://cvc.cervantes.es/Ensenanza/biblioteca_ele/publicaciones_centros/PDF/manchester_2009/05
Graells, D. P. (2001). Didáctica. Los procesos de enseñanza y aprendizaje. Departamento de Pedagogía Aplicada, Facultad de Educación, 250p.
Imbernón, F. (2007). La formación y el desarrollo profesional del profesorado: hacia una nueva cultura profesional. En F. I. Muñoz, La formación y el desarrollo profesional del profesorado: hacia una nueva cultura profesional (págs. 37-40). Barcelona, España: Editorial Graó de IRIF, S.L.
Madrid, D. (2001). Materiales didácticos para la enseñanza del inglés en ciencias de la educación. Revista de Enseñanza Universitaria, 213-232.
Quiroga, I.P. (2014). blogspot.com. Obtenido de blogspot.com: http://acreditacionensuperior.blogspot.com/2014_06_01_archive.html
Richards, J. C. (2001). Curriculum development in the language’s teaching. . En J. C.Richards, Curriculum development in the language’s teaching. (pág. 253). United of Kingdon: Cambridge:Cambridge University Press.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Inés Yolanda Amaya Díaz, Johnny Xavier Bajaña Zajia, Vinicio Marcelo Amaya Díaz, Carlos Omar Amaya Díaz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.