MODEL OF PHYSICS-EDUCATIONAL DYNAMICS IN THE FORMATION OF AGRONOMIST

Authors

  • José Manuel Benítez García Universidad de Las Tunas
  • Bernardo Jeffers Duarte Universidad de Las Tunas
  • Alejandro E. Estrabao Pérez Universidad de Oriente

Keywords:

physical and educational dynamics; training; physical activity; hygiene of work activity.

Abstract

The physical model educational dynamics in the formation of an agronomist, is a major challenge in the task of achieving the integration of knowledge. Precisely in this regard, certain manifestations of physical activity emanating from the own professional tasks of this training process and thus the need for students to have the necessary educational tools for methodological treatment and regulation of incidents that causes such are revealed activity in the biological organism of such students, a phenomenon not valued or controlled with the magnitude it deserves in vocational training. It is significant for the hygiene of the work activity and strengthening the cultural dimension from the perspective treated subject.

Author Biographies

José Manuel Benítez García , Universidad de Las Tunas

Director del Centro de Estudios Pedagógicos de la Universidad de Las Tunas. Profesor Titular, Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor con 20 años de experiencia como docente investigador en la Educación Superior. Forma parte de la planta de doctores del programa de Doctorado Curricular Colaborativo en Ciencias Pedagógicas, UO.

Bernardo Jeffers Duarte, Universidad de Las Tunas

Profesor Titular, Doctor en Ciencias Pedagógicas. Licenciado en Cultura Física y Deportes, especialidad Cultura Física, asesor Académico en Proyecto de Maestría y Doctorado en Cuba y la República Bolivariana de Venezuela, profesor de Educación Física. Especialista en temas de axiología y promoción de la Cultura Física.

Alejandro E. Estrabao Pérez, Universidad de Oriente

Profesor con más de 40 años de experiencia como directivo de la Educación Superior e impartiendo docencia de pre y postgrado. Profesor Titular, Consultante y Doctor en Ciencias Pedagógicas. Especialista en Procesos Formativos Universitarios. Coordinador del programa de Doctorado en Venezuela, coordinador del Programa de Maestría de Gestión Procesos Formativos Universitarios y experto de la Junta de Acreditación Nacional.

References

Benítez, J.M. (2014a). Tratamiento didáctico de la actividad física laboral en la formación del ingeniero agrónomo. 20(1). Revista Digital. Innovación Tecnológica. Volumen 20 No 1 enero-marzo de ISSN-1025-6504 RNPS-1813 SCPSCT-0406306.

Benítez, J.M. (2014b). Estrategia para la dinámica del proceso de enseñanza aprendizaje de la Educación Física del Ingeniero Agrónomo. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas, UO. Santiago de Cuba.

Jeffers, B. (2004). La Evaluación integral de la actividad física en la educación secundaria básica. Tesis (opción de Doctor en Ciencias Pedagógicas). ICCP. La Habana Cuba.

Published

2016-08-31

How to Cite

Benítez García , J. M. ., Jeffers Duarte, B., & Estrabao Pérez, A. E. (2016). MODEL OF PHYSICS-EDUCATIONAL DYNAMICS IN THE FORMATION OF AGRONOMIST. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 7(5), 175–194. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/545

Conference Proceedings Volume

Section

Edición Especial

Most read articles by the same author(s)