CRITERIA FOR EVALUATION OF ACADEMIC IMPACT OF MASTER DEGREE PROGRAMS IN BLENDED LEARNING

Authors

  • Ulises Mestre Gómez Universidad de Las Tunas, Las Tunas
  • Luis Santiago Quiroz Fernández Universidad Técnica de Manabí
  • Jimmy Manuel Zambrano Acosta Universidad Técnica de Manabí

Keywords:

blended learning; academic impact; graduate education; training activities: assessment procedure.

Abstract

Education programs with low component of presence are in great demand at the present time worldwide, especially in regard to graduate education. The proliferation of training actions both in classroom and at distance and with the support of electronic means require to measure, dynamically, how are reflected them in targeted students, ie, require the assessment of their academic impact. This work was developed from the need to know the impact, in professionals from the region, that have graduate programs that are developed in a blended format at the University of Las Tunas. There are presented criteria to consider in the design of procedures for evaluating the academic impact of blended graduate education programs and also it is provided the instrument developed for this purpose for the Master Programs in Teaching in Higher Education, which has been adopted by the Masters in Management and in Community Cultural Development of the same university.

Author Biographies

Ulises Mestre Gómez , Universidad de Las Tunas, Las Tunas

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Titular. Miembro del Pleno de la Junta de Acreditación Nacional. Coordinador de Evento y Publicaciones del Centro de Estudios de Didáctica de la Universidad de Las Tunas, Cuba.

Luis Santiago Quiroz Fernández, Universidad Técnica de Manabí

Magíster en Administración Ambiental, Universidad de Guayaquil; Ingeniero Civil, Universidad Técnica de Manabí. Aspirante a Doctor en Ciencias por la Universidad Tecnológica de La Habana. Ha trabajado como Coordinador Estratégico de Educación Superior. Docente de la Universidad Técnica de Manabí. Ecuador.

Jimmy Manuel Zambrano Acosta, Universidad Técnica de Manabí

Magister en Investigación y Gestión de Proyectos Universidad Técnica de Manabí. Ingeniero Zootecnista de la Universidad Técnica de Manabí. Aspirante a Doctor en Ciencias Pedagógicas por Universidad de la Habana. Cuba. Profesor Investigador Principal a Tiempo Completo de la Facultad de Filosofía Letras y Ciencias de la Educación y Coordinador del Instituto de Postgrado de la Universidad Técnica de Manabí. Portoviejo, Ecuador.

References

Cabrera, J.A. (2003). Seguimiento y evaluación de la capacitación y su impacto en el desempeño individual y organizacional. Artículo en soporte magnético. Universidad Agraria de La Habana "Fructuoso Rodríguez Pérez”.

Ortiz, F. y otros. (2003). Análisis de los indicadores más frecuentes para medir el impacto de la capacitación de los directivos (Universidad de Pinar del Río). Ponencia presentada en Evento sobre la Evaluación de Impacto de la capacitación, Matanzas, Cuba.

Rabaza, F. y otros. (2003). La medición del impacto de la capacitación: El caso de un Diplomado. (Filial Universitaria “Jesús Montané Oropeza”. Isla de la Juventud). Ponencia presentada en Evento sobre la Evaluación de Impacto de la capacitación, Matanzas, Cuba.

Published

2016-08-31

How to Cite

Mestre Gómez , U. ., Quiroz Fernández, L. S., & Zambrano Acosta, J. M. (2016). CRITERIA FOR EVALUATION OF ACADEMIC IMPACT OF MASTER DEGREE PROGRAMS IN BLENDED LEARNING. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 7(5), 85–96. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/538

Conference Proceedings Volume

Section

Edición Especial

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 > >>