THE ORIENTATION OF THE GRAMMATICAL CONTENT. REFLECTIONS FROM THE STUDY OF THE POEM MY DESIRES, FROM ANDRES BELLO
Keywords:
Grammar; formation of teachers; guidance of the grammatical contents.Abstract
The teaching of the mother tongue in Cuba has always been of great significance due to the role it places in the student’s personal and social life. In that sense what concern with the grammatical contents acquires a great importance because it provides a great amount of resources? By the way if they are used properly the communicative competence would be guaranteed. This work tries to present this topic from the perspective of the contextual communicative guidance of the grammatical contents departing from some of the reflexions made by the author in this research process. In addition, a text of a truly defensor of this matter was chosen for the performance.
References
Montaño, J.R. y A.M. Abello (Compiladores) (2010). (Re) novando la enseñanza-aprendizaje de la lengua española y la literatura. Ciudad Habana: Pueblo y Educación.
Recarey, S.C. (2007) Orientación profesional. Texto básico. En soporte digital.
Roméu Escobar, Angelina et al. (2010). Normativa: un acercamiento desde el enfoque cognitivo, comunicativo y sociocultural. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.
Roméu, A. et al. (2007). El enfoque cognitivo, comunicativo y sociocultural en la enseñanza de la lengua y la literatura. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.
Roméu, A. et al. (2013). Didáctica de la Lengua Española y la Literatura. La Habana: Ed. Pueblo y Educación
Sales, L.M. (2009). Comprensión, análisis y construcción de textos. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Toledo, A. (2007). Estrategia didáctica para el perfeccionamiento del proceso de enseñanza-aprendizaje de la gramática. Tesis presentada en opción al grado de doctor en ciencias pedagógicas.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Maidelin Barzaga García, Susana Cisneros Garbey, María Gertrudis Batista Ortiz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.