ENTREPRENEURSHIP AND SCIENTIFIC RESEARCH, A PARADIGM IN THE ECUADORIAN UNIVERSITY
Keywords:
scientific development; university; entrepreneurship.Abstract
Research and entrepreneurship have positioned themselves within universities as one of the most important issues and governments have also linked it within their agendas and have structured plans, programs and projects to strengthen it, understanding that their promotion can contribute to development economic and social development of the countries through their links with scientific research. The objective of this paper is to explain some theoretical elements about research and entrepreneurship in the contemporary university. It is concluded that it is fundamental that Research and Entrepreneurship in the university is important, since it is a research work that helps students to integrate into the working world and generate a significant and permanent process of adoption, adaptation and creation of modern technologies by of small and medium enterprises. In addition, universities should play a much more active role in linking the education system with research, as well as the training of new entrepreneurs according to the productive profile of the environment in such a way as to allow the existence of qualified human resources in accordance with the regional needs.
References
Brito & Miranda. (2011). Revista de Universidad Emprendedora
(EnterprisingUniverversity), pp. 80-115.
Cabrera, P. (2009). La universidad en la formación de emprendedores empresariales y
el apoyo en la creación de nuevas empresas: Colombia: caf, pp. 24-25.
García, R. (2000) Bases pedagógicas de la universidad, 2° edición. Editorial abya, pp.
- 100.
Kantis, Federico, & Ibarra, B (2014). Investigación y emprendimiento en las
universidades, 4° edición. Editorial Mc Graw Hill, pp. 200-222.
Monfredi, J. (2012). Importancia del emprendimiento en la universidad, Revista de
educación, n° 55, pp. 9-35.
Morales, M. (2009). El clima de emprendimiento, un determinante clave en la intención
emprendedora de los estudiantes: Santiago Chile: Momento Cero. P. 12-14.
Nelson, A. &Byers, T. (2013). Manual de Transferencia de Tecnología de la Universidad:
México: infoem, pp. 54-150.
Tobón, S. (2008). Lineamientos generales para el diseño del currículo por competencias
para la educación superior, 3° edición. Editorial S.A, pp. 5-8.
Varela, R. (2006). El sistema nacional de educación superior en México, 1° edición.
Editorial Ermitaño. P 25-227.
Vega, R. (2001). Innovación empresarial, arte y ciencia en la creación de empresas:
Colombia: Prentice Hall, pp. 15-80.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Ángel Marcelo Tello Condor, Ana Maricela Trávez Castellano, Franklin Antonio Molina Borja, Patricia Marcela Andrade Aulestia, Luis David Moreano Martínez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.