THE STUDENT ENTREPRENEUR IN THE UNIVERSITY AS AN IMPORTANT CHANGE FACTOR IN SOCIETY
Keywords:
student; entrepreneurship; university; society.Abstract
The interest of universities in promote the "entrepreneurial spirit" of their students increases in a manner directly proportional to the problems of the unemployment rate, deprivation and the pauperization of the global economy. This paper aims to explain the role of university students as well as the role that teachers play in order to know if the entrepreneurial attitude among their students is being encouraged. It is concluded that a student can acquire an entrepreneurial spirit is through the role it plays in schools, because this is where the adopted strategies, innovative ideas, business initiatives among other qualities that help you develop as an entrepreneur efficiently able to create a new product or a new business thus meeting the urgent needs of society.
References
Audretsch, D. & Phillips, R. (2007). Entrepreneurship, State Economic Development Policy, and the Entrepreneurial University.
Brito & Miranda. (2011). Revista de Universidad Emprendedora (Enterprising University)
Cano, C.J., García, J., & Gea, A.B. (2003).Actitudes emprendedoras y creación de empresas en los estudiantes universitarios, Servicio de Publicaciones de la Universidad de Almería y Consejo Social de la Universidad de Almería.
Drayton, W. (2002). The citizen sector: becoming as entrepreneurial and competitive as business. California Management Review, 44(3): 120-32.
Marian, J.A, (2010). La competencia de emprender. Revista de Educación, 351: 49-71.
Moriano, J.A.; Palací, F.J. & Morales, J.F. (2001). El perfil psicosocial del emprendedor: un estudio desde la perspectiva de los valores. Revista de Psicología Social del Trabajo y las Organizaciones, 22(1): 75 - 99.
Rubio, E.A., Cordón, E., Agote, L.A. (1999). Actitudes hacia la creación de Empresas: un modelo explicativo. Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 8(3):37-52.
Sánchez, I.; Benavides, M. & Luna, R. (2004). El proceso de aprendizaje para los emprendedores en la situación actual: un análisis cualitativo en el ámbito universitario. Revista de Dirección, Organización y Administración de Empresas, 30:34-48.
Veciana, J.M. (1999). Creación de Empresas como Programa de Investigación Científica. Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 8(3):11-36.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Gladys María Toapanta Toapanta, Amanda Gabriela Paucar Lozada, Mercedes Elizabeth Chango Valle, Alba Marisol Córdova Vaca, Mario Rubén Guerrero Tipantuña, Dolores Magaly Cedeño Troya
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.