THE PICTURE AS DIDACTIC RESOURCE TO IMPROVE THE UNDERSTANDING OF THOSE LABORATORY PRACTICES OF PHYSIC III

Authors

  • Víctor Emilio Mustelier Portuondo Departamento de Física Aplicada. Universidad de Oriente
  • José Raúl Díaz López Departamento de Física Aplicada. Facultad de Ciencias Naturales y Exactas. Universidad de Oriente.

Keywords:

Photographs; experiments; perception

Abstract

The practices of laboratory of the Physical subject III in the engineering spelcities constitute an important form of learning how to do. They have required of analysis to improve the student's compression on the study object, being that the current experimental facilities don't show in detail level the components that integrate it. The work consists on revealing, with the help of pictures, that part up to now hidden, for a better perception of the physical principle on which the experiment is carried out.

Author Biographies

Víctor Emilio Mustelier Portuondo, Departamento de Física Aplicada. Universidad de Oriente

Ing. Profesor del Departamento de Física Aplicada. Facultad de Ciencias Naturales y Exactas. Universidad de Oriente. Santiago de Cuba

José Raúl Díaz López, Departamento de Física Aplicada. Facultad de Ciencias Naturales y Exactas. Universidad de Oriente.

Doctor en Ciencias Técnicas. Profesor consultante. Departamento de Física Aplicada. Facultad de Ciencias Naturales y Exactas. Universidad de Oriente. Santiago de Cuba

References

Cumbá, F. (2008). Guía metodológica de práctica de laboratorio ¨Efecto fotoeléctrico. Guía metodológica de práctica de laboratorio ¨Experimento de Franck y Hertz.

Cumbá, F. (2008). Guía metodológica de práctica de laboratorio ¨Experimento de Franck y Hertz.

Beijing. (2006). Manual módulo de medición constante de Planck.

Beijing. (2006) Guidebook FD-FH-1 Franck Hertz Experimental Instrument Physic Experiment.

Mustelier V. E., McPherson D. (2015). Algunas consideraciones sobre las clases de laboratorio de la asignatura Física III, para las carreras de Ingeniería en la U.O. II Taller de Enseñanza de la Física. ISBN: 978-959-207-549-8.

Published

2017-12-01

How to Cite

Mustelier Portuondo, . V. E. ., & Díaz López, J. R. (2017). THE PICTURE AS DIDACTIC RESOURCE TO IMPROVE THE UNDERSTANDING OF THOSE LABORATORY PRACTICES OF PHYSIC III. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 8(6), 195–200. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/704

Conference Proceedings Volume

Section

Edición Monográfica Especial