THE PICTURE AS DIDACTIC RESOURCE TO IMPROVE THE UNDERSTANDING OF THOSE LABORATORY PRACTICES OF PHYSIC III
Keywords:
Photographs; experiments; perceptionAbstract
The practices of laboratory of the Physical subject III in the engineering spelcities constitute an important form of learning how to do. They have required of analysis to improve the student's compression on the study object, being that the current experimental facilities don't show in detail level the components that integrate it. The work consists on revealing, with the help of pictures, that part up to now hidden, for a better perception of the physical principle on which the experiment is carried out.
References
Cumbá, F. (2008). Guía metodológica de práctica de laboratorio ¨Efecto fotoeléctrico. Guía metodológica de práctica de laboratorio ¨Experimento de Franck y Hertz.
Cumbá, F. (2008). Guía metodológica de práctica de laboratorio ¨Experimento de Franck y Hertz.
Beijing. (2006). Manual módulo de medición constante de Planck.
Beijing. (2006) Guidebook FD-FH-1 Franck Hertz Experimental Instrument Physic Experiment.
Mustelier V. E., McPherson D. (2015). Algunas consideraciones sobre las clases de laboratorio de la asignatura Física III, para las carreras de Ingeniería en la U.O. II Taller de Enseñanza de la Física. ISBN: 978-959-207-549-8.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Víctor Emilio Mustelier Portuondo, José Raúl Díaz López
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.