THE SOCRATIC DIALOGUE IN ¨ASKS OF ENTRANCE¨ OF THE LABORATORY OF PHYSICS
Keywords:
laboratory of Physics; physical model; Socratic dialogue; development of the thought.Abstract
Raises the usefulness of the Socratic dialogue on the construction and evaluation of the physical model to be used in the physics laboratory practices. This technique facilitated the Organization and development of the thought of students; as well as their motivation in the laboratory. Suggested actions for the implementation of the Socratic questions. Shows a fragment of this application in the "Free fall" practice of physics I lab.
References
Fernández, M. Repilado F. y Pérez Z. (2016). Del modelo mental al modelo conceptual en los laboratorios de física para ingeniería. Revista Cubana de la Física.
Sternberg, R. (1994). Answering questions and questioning answers. Phi Delta Kappan, 76 (2), 136-138.
Ramsey, I. et al. (1990). Questioning: an effective teaching method. Clearing House, 63 (9), 420-423.
Booth, E. (2001). Building language through asking questions. Scholastic early chidhood today, 15 (6), 50-51.
Todd, D. (1993). Acid and Water: a Socratic dialogue. Journal of chemical education, 70 (12), 1022.
Paul, R. (1984). The Socratic Spirit: An Answer to Louis Goldman. Educa-tional Leadership, 42 (1), 63-64.
Paul, R. (1996). How to teach through Socratic questioning. Santa Rosa (Ca): Foundation for Critical Thinking.
Paul, R. (1993). Critical Thinking. Santa Rosa (Ca): Foundation for Critical Thinking.
Tarjeta de la práctica No 3. Caida libre (2015). Laboratorio de Física I. Departamento de Física Aplicada. Universidad de Oriente.
Rossem, K. (2011). ¿Qué es un Diálogo Socrático? P@kenredes. Volumen I. Revista Digital del Centro de Profesores de Alcalá de Guadaíra.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Camilo Torres Tuero, Faustino Leonel Repilado Ramírez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.