DESIGN OF A STRATEGY OF PERMANENT FORMATION FOR THE TEACHERS OF THE TECHNICIAN-PROFESSIONAL TEACHING PROCESS IN VENEZUELA SUSTAINED IN A PEDAGOGIC MODEL OF THE ENDOGENOUS DEVELOPMENT

Authors

  • Zuley Margarita León de Hernández Universidad Experimental de las Fuerzas Armadas. Estado Sucre

Keywords:

universities, pedagogic formation, university teaching process

Abstract

From the scientific and educational point of view, the most important event among the centuries X and XII it is the birth of the universities, and with them the educational ones in charge of the disciplines that were dictated, were directed by professionals without a pedagogic formation, at the present time this situation remains, the universities so much national as international, have some members of the teachers staffs that besides not possessing this component, they don't worry about a permanent formation, for that reason it becomes necessary the formation of professionals with characteristic very defined for a good university teaching process.

References

Asensio, José, «La formación del docente en y para la complejidad», en Revista Teoría de la Educación, (2000). Escudero, José (1998): «Consideraciones y propuestas sobre la formación permanente del profesorado», en Revista de Educación. núm. 317, pp. 11 29. Ferreres, Vicente e Imbernón, Francisco (eds.) Formación y actualización para la función pedagógica, Madrid, Síntesis Educación. 1999 Mayz, Carmen Cecilia. Relación entre la industria y la educación superior en la I Jornada latinoamericana de bienestar social en la industria. Caracas, 1991. O´connor Joseph y Seymour John. PNL para formadores. Ediciones Urano, S.A. Barcelona, 1996. Organización Internacional del Trabajo (OIT), “El cambiante escenario económico, social y laboral y las nuevas necesidades de formación”, Boletín No. 45, http:www,cinterfor.org. 2003 Rubén Cañedo Andalia, Lic. Caridad Karell Marí.. Apuntes para una historia universal. Telemática de Salud en Cuba (Infomed). Centro Nacional de Información de Ciencias Médicas. 13 de enero del 2004. http://www.bvs.sld.cu/revistas/aci/. OEI (1999): «Informe iberoamericano sobre formación continuada de docentes», en Observatorio de la Educación Iberoamericana,

Published

2011-04-28

How to Cite

León de Hernández, Z. M. . (2011). DESIGN OF A STRATEGY OF PERMANENT FORMATION FOR THE TEACHERS OF THE TECHNICIAN-PROFESSIONAL TEACHING PROCESS IN VENEZUELA SUSTAINED IN A PEDAGOGIC MODEL OF THE ENDOGENOUS DEVELOPMENT. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 2(2), 61–68. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/47