THE PERMANENCE OF LOW RANGE STUDENTS AL THE MEDICAL UNIVERSITY
Keywords:
Stability; academic risk; academic achievementAbstract
The evaluation of training process of the health technologists in the branch of Medical Sciences of Las Tunas, based on the research of documents such as the reports of the progress of the educational process, the projects and educational strategies and the reports of promotion of the academic achievement, reveal that there are some limitations to research the reality object of psychological attention, as it is the case of the attention to students with academic risks of abandoning their studies in the first year for low academic performance. According to the results of the case study applied to the sample it has been identified different factors associated to the academic risk that affect the stability of first year Health Technology students in the field Rehabilitation in Health. In this study different research methods and techniques were applied, among them the participant observation, the interview and the questionnaire.
References
Barba Téllez, M. N. (2011). “La creatividad del docente de la Educación Superior en la semipresencialidad. Revista electrónica. Cuadernos de Educación y Desarrollo alojada en WWW. EUMET: NET/REV/CED (ISSN: 1989-4155) Barba Téllez, M. N. (2012). El diagnóstico del aprendizaje emocional en estudiantes universitarios. Revista Didasc@lia: Didáctica y Educación N.1en http://revistas.ojs.es/index.php/didascalia/article/view/491/518 Barba Téllez, M. N. (2007) Piaget y Vigostky en la interpretación de la educación y el desarrollo. Revista E-currículo, N.6. pág. 15. Del Pino, J. L. (1998). La orientación profesional en los inicios de la formación superior pedagógica. Una propuesta desde el enfoque problematizador. Tesis de grado (Doctor en Ciencias).- ISPEJV.-La Habana. Documentos normativos y metodológicos del MINSAP. Pág. 25. 1990
Horruitiner Silva, P. (1999). La formación de profesionales en la Educación Superior cubana. Revista Educación Universitaria, N.3. Universidad de Matanzas, Cuba, Año 99. Mendoza, L. (2001) Modelo para la Dinámica de la Motivación en el Proceso Docente Educativo. Tesis Presentada en Opción al Grado Científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas.
R García Ros. (2009). Una aplicación web para la identificación de estudiantes de nuevo acceso a la Universidad en situación de riesgo académico. Revista de innovación educativa, ojs.uv.es Tünnermann. C. (2003). La universidad latinoamericana ante los retos del siglo XXI. Unión de Universidades de América Latina, México.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Tamara Bertoli Batista, María Nela Barba Téllez, Isora Milán Trujillo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.