THE CASE STUDY METHOD. AN ALTERNATIVE TO DETERMINE THE THEORETICAL AND PRACTICAL REGULARITIES IN SCIENTIFIC RESEARCH
Keywords:
case study method, regularities, deaf and blindAbstract
In this article, it is shown the results gotten through the application of the case study method in a sample of four school children deaf and blind. This method allowed the determination of theoretical and practical regularities, from the coherent application of tools and techniques in different periods for the gathering and evaluation of the results gotten in the investigation. To understand it, it begins with the theoretical budget which portrays the conception of the author and it is exemplified through four cases studied and the theoretical and practical regularities which were determined for the social integration of those school children.
References
Barbán Sarduy, Yoenia (2007). Concepción didáctica para la integración social de los escolares sordociegos. Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas, Las Tunas. Diachkov, A. (1982). Diccionario de Defectología. Cuba: Pueblo y Educación. Diccionario terminológico de Ciencias Médicas. (1994). Cuba: Científico Técnica. Nelson, Catherine. (2006). Estrategias de evaluación de niños con sordoceguera o que tienen múltlipes discapacidades. / Jan Van Dijk. Implante Coclear. Org. Biblioteca. Disponible en: www.implantecoclear.org/index.php/ [Consultado el 10 de julio del 2006] Puigdellívol Aguade Ignasi. (2007). Conceptos básicos para la integración educativa de alumnos con necesidades educativas especiales. Disponible en: http://dialnet.unirioja.es/servlet/extaut?codigo=196584)/[Consultado el 2 de septiembre del 2007].
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Yoenia Virgen Barbán Sarduy
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.