Detection and internention of conduct didorder: challenge in the training of the educational psychologist

Authors

  • Yanelixa Frutos López Universidad de Las Tunas
  • Pablo Raúl Mas Sánchez Universidad de Las Tunas
  • Yannet Peña Ramírez Universidad de Las Tunas

Keywords:

behavioral disorder, training, treatment

Abstract

In the present work, the study about behavioral disorder in the training of professionals of the Pedagogy Psychology specialty is carried out. To systematize the theoretical references related to the treatment of subjects with conduct disorder that presupposes the identification, explanation and corresponding treatment of this disorder. Starting from the requirements of undergraduate careers in Cuba, which have a broad profile character, which implies having sufficiently comprehensive training horizons so as not to ignore elements that are transcendent in the exercise of the pedagogical profession. 

Author Biographies

Yanelixa Frutos López, Universidad de Las Tunas

Licenciada en Educación, especialidad Educación Especial, Profesor  Auxiliar. Departamento Pedagogía Psicología.

Pablo Raúl Mas Sánchez , Universidad de Las Tunas

Licenciada en Educación, especialidad Pedagogía Psicología. Doctor en Pedagogía, Profesor Titular. Departamento Pedagogía Psicología

Yannet Peña Ramírez, Universidad de Las Tunas

Licenciada en Educación, especialidad Primaria, Profesor Auxiliar. Máster en Educación. Departamento Pedagogía Psicología

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Published

2022-07-13

How to Cite

Frutos López, Y., Mas Sánchez , P. R. ., & Peña Ramírez, Y. . (2022). Detection and internention of conduct didorder: challenge in the training of the educational psychologist. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 13(3), 103–119. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1374

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