ESTRATEGIA DIDÁCTICA PARA DESARROLLAR LA COMPETENCIA DE GESTIÓN DE PROCESOS EN EL ÁREA DE EDUCACIÓN PARA EL TRABAJO

ESTRATEGIA DIDÁCTICA PARA DESARROLLAR LA COMPETENCIA DE GESTIÓN DE PROCESOS

Authors

  • Alejandro Cruzata Martínez Universidad San Ignacio de Loyola Lima
  • Jan Carlo Marcleey Córdova Mollo Universidad San Ignacio de Loyola
  • Mike Arthur Herrán Sifuentes Universidad San Ignacio de Loyola

Keywords:

Estrategia didáctica, competencias, gestión de procesos

Abstract

The article presents a teaching strategy that leverages the potential of information and communications technology to develop in students Basic Education Peruvian powers to manage the processes of production activity and knowledge involving handling, from a training perspective cognitive partner in terms of overcoming the problem and relevant treatment on the teaching act. The research was guided by theoretical methods and tools such as interviews, surveys and observation sheet were used. Methodologically is based on the educational qualitative.

Author Biographies

Alejandro Cruzata Martínez, Universidad San Ignacio de Loyola Lima

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Investigador RENACYT. Decano de la Facultad de Educación.

Jan Carlo Marcleey Córdova Mollo, Universidad San Ignacio de Loyola

Magister en Educación.

Mike Arthur Herrán Sifuentes, Universidad San Ignacio de Loyola

Licenciado en Psicología. Especialidad en Gestión del Talento Humano. Especialidad en Dirección y Tutoría de Trabajos de Investigación

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Published

2021-04-30 — Updated on 2021-05-03

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How to Cite

Cruzata Martínez, A. ., Marcleey Córdova Mollo, J. C. ., & Herrán Sifuentes, M. A. (2021). ESTRATEGIA DIDÁCTICA PARA DESARROLLAR LA COMPETENCIA DE GESTIÓN DE PROCESOS EN EL ÁREA DE EDUCACIÓN PARA EL TRABAJO: ESTRATEGIA DIDÁCTICA PARA DESARROLLAR LA COMPETENCIA DE GESTIÓN DE PROCESOS. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 12(2), 133–145. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1133 (Original work published April 30, 2021)

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