ACTIVITIES FOR THE DEVELOPMENT OF LITERARY COMPETENCE FROM THE TEACHING-LEARNING PROCESS OF SPANISH-LITERATURE
Keywords:
literary competence, critical perception, critical production, critical evaluationAbstract
The following work leaves of the necessity of developing the literary competition from perception, production and critical valuation taking like base the focus cognitivo, talkative and sociocultural that has place in the classes of Spanish-literature. To approach the problem he/she thinks about in this work to deepen in the theoretical contributions on the literary competition and their treatment from the process of teaching-learning of Spanish-literature. With the result that he/she offers activities to develop the literary competition specifically inside the process focused for the 8vo grade. The coherence in the structure of the activities and the selection of the literary texts also allows to favor, the reading of literary works, the imagination of the students and it contributes to improve the writing and the spelling, with the result that it is fundamental a correct selection of the texts to also work, of the respect for the proposed structure.
References
Addine Fátima (2002) Didáctica Teoría y Práctica Editorial Pueblo y Educación. Cuba.
Castagnino, R. (1994) ¿Qué es la literatura? Editorial Nova. Argentina.
Cruzata Martínez, Alejandro. (2007). Estrategia didáctica para el tratamiento a la competencia literaria: percepción y producción crítica de textos literarios en la educación preuniversitaria. Cuba.
Mañalich Suárez, R. (2000) Alegato por la literatura. Universidad para todos. Curso de Español. Cuba.
Mendoza, A. (2010) Las competencias literarias entre las competencias. Editorial Universidad de Barcelona. España.
Perrenoud, P. (2003) La competencia al servicio de la solidaridad en elementos de acción educativa, No.298.
Roméu, A. (2013) Didáctica de la lengua española y la literatura. Editorial Pueblo y Educación. Cuba.
Toupin, L. (1998) La competencia como materia, energía y significado en Educación permanente.
Zilberstein (2002)Hacia enseñanza desarrolladora, Proyecto TDI, Editorial Pueblo y Educación. Cuba.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Miliannys Domínguez Peña, Lianet Rojas Fernández
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.