ALTERNATIVE FOR THE INTERDISCIPLINARY EVALUATION IN THE PHYSICAL CULTURE
Keywords:
Interdisciplinarity; evaluation; interdisciplinary evaluation; professional performance.Abstract
The new prepared tendencies of the Education Superior to technical the scientific development, make possible that in the Educative Educational process an improvement of the education forms is appraised, where Psychology in joint with the Pedagogic and remaining sciences of the Physical Culture, manage to satisfy the necessities with the formative process through the educational activity, standing out the Interdisciplinarity like a substantial element. The evaluation inter relate is the didactic category make possible the inter relate of every element for verify the effective relate with the formative process. The objective of this work is the elaboration of didactic actions for best professional development of student physical culture by means of the inter relate evaluation. For the development of this work different scientific methods from the theoretical level like Analytical-synthetic were used, inductive - deductive and of the empirical level the observation and the interview.
References
Addine, F. y otros. (2000). Un modelo para las relaciones interdisciplinarias en la
formación del profesional de perfil amplio. Proyecto. Impresión ligera. I.S.P. Enrique
José Varona.
Addine, F. (2004). Didáctica: teoría y práctica. Editorial Pueblo y Educación. Cuba.
Ander-Egg, E. (1994). Interdisciplinariedad en Educación. Editorial Magisterio del Río
de la Plata, Buenos Aires. Argentina.
Álvarez, C. (1988). La Pedagogía como Ciencia. Editorial Academia. La Habana.
_____ (1992). La escuela en la vida. Comercial Mercado S.A. Colección Educación y
Desarrollo. La Habana.
_____ (1996). Hacia una Escuela de excelencia. Editorial Academia. La Habana.
Álvarez, M. (2004). Interdisciplinariedad: Una aproximación desde la enseñanza –
aprendizaje de las ciencias. Editorial Pueblo y Educación. Ciudad de la Habana.
Barthelemy, L. (2012). Las relaciones interdisciplinarias, su tratamiento en el trabajo
metodológico. UCCFD Manuel Fajardo. Santiago de Cuba.
Blázquez, D. (1991). Evaluar en Educación Física. Editorial INDER. Barcelona.
España.
Fiallo J. (1996). Las relaciones intermaterias: una vía para incrementar la calidad de la
educación. Editorial Pueblo y Educación. Cuba.
Quiroga, S. (n.d.). Retos y transdisciplinariedad en la investigación en Educación
Física y Deporte.*
Pupo, R. (n.d.). La Filosofía de José Martí según Medardo Vitier. Universidad de La
Habana.
UCCFD Manuel Fajardo. (2010). Modelo del Profesional. Carrera Cultura Física CRD.
Plan de Estudio “D”. Presentado en la Comisión de Carrera de la niversidad de
Ciencias d ela Cultura Física. Julio.
Varona, F. (n.d.). Transdisciplinariedad y educación universitaria. Visión filosófica
sobre retos y potencialidades. Universidad de Holguín.
Rodríguez, M.; García, S. y Menéndez, S. (2008). Pedagogía: Selección de Lecturas.
Editorial Deportes. Cuidad de la Habana. Cuba.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Onel Casero Dupuy, Rebeca E. Robert Hechavarria, Iralys Lazo Cremé
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.