USE OF SOFTWARE IN TEACHING THE BASIC ENGLISH LANGUAGE TO PEOPLE WITH VISUAL DISABILITIES
Keywords:
Teaching of basic English; technology; visual disability.Abstract
The learning of English as a foreign language in people with visual disabilities is a major problem in Ecuador, so in this research we focus on the growing access to technology, since it has promoted the inclusion of technological tools in the classroom. Then the need arises to know the perceptions of the teaching of the Basic English language through the implementation of educational software in the teaching-learning process of people with visual disabilities, for them we use Empirical methods such as interview and student surveys and Teachers The conclusions indicate that the use of technology in the process of teaching and learning English in people with visual impairment means taking into consideration factors such as the role played by the student, their learning styles, the importance of the selected technological resource, their support for learning, the teacher's role and his teaching approach.
References
Arteaga, J. (2005). Los niños ciegos y su educación. Puebla, México: UDLAP.
Brunner (1986). Cognitive patterning in the blind. New York, Estados Unidos: Mazel.
Cantavella, F. (1999). Iniciación del Lenguaje en niños ciegos. Madrid, España: O.N.C.E.
Cutshforth, T. (1951). The blind in school and society. New York: American Fundation for the blind.
Ekaman y Friesen (1969). Non verbal behavior in psychotherapy research. In J. Shlien (ed), RESEARCH IN
PSYCHOTHERAPY. Vol.III. American Psychological Association, 1968. 179 – 216.
Ferreyra, J., Méndez, A., y Rodrigo, M. (2009). El uso de las TIC en la Educación Superior. Descripción de un
sistema informático para Niños Discapacitados Visuales en Etapa Preescolar. La Plata, Argentina: CEREN.
García, E. (2001). Mente y Cerebro. Madrid: Síntesis.
Ibarra, J. (2006). Sistema Nervioso. Fisología de la Visión. Santiago de Chile, Chile: Independiente.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Pablo Santiago Cevallos Viscaíno, Víctor Hugo Romero García, Paola Nataly Sandoval Vizuete, Estuardo Vladimir Sandoval Vizuete
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.