USE OF SOFTWARE IN TEACHING THE BASIC ENGLISH LANGUAGE TO PEOPLE WITH VISUAL DISABILITIES

Authors

  • Pablo Santiago Cevallos Viscaíno Universidad de las Fuerzas Armadas
  • Víctor Hugo Romero García Universidad Técnica de Cotopaxi
  • Paola Nataly Sandoval Vizuete Universidad de las Fuerzas Armadas
  • Estuardo Vladimir Sandoval Vizuete Universidad Técnica de Cotopaxi

Keywords:

Teaching of basic English; technology; visual disability.

Abstract

The learning of English as a foreign language in people with visual disabilities is a major problem in Ecuador, so in this research we focus on the growing access to technology, since it has promoted the inclusion of technological tools in the classroom. Then the need arises to know the perceptions of the teaching of the Basic English language through the implementation of educational software in the teaching-learning process of people with visual disabilities, for them we use Empirical methods such as interview and student surveys and Teachers The conclusions indicate that the use of technology in the process of teaching and learning English in people with visual impairment means taking into consideration factors such as the role played by the student, their learning styles, the importance of the selected technological resource, their support for learning, the teacher's role and his teaching approach.

Author Biographies

Pablo Santiago Cevallos Viscaíno, Universidad de las Fuerzas Armadas

Licenciado en Ciencias de la Educación, Especialidad Inglés. Magister en Tecnologías para la Gestión y la Práctica Docente. Docente de Unidad de Gestión de Tecnologías (UGT) de la Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE. Ecuador.

Víctor Hugo Romero García, Universidad Técnica de Cotopaxi

Licenciado en Ciencias de la Educación Especialidad Idiomas, Mención Plurilingüe Mgs. Docencia Universitaria y Administración Educativa, Docente Titular de la Universidad Técnica de Cotopaxi. Ecuador.

Paola Nataly Sandoval Vizuete, Universidad de las Fuerzas Armadas

Ingeniera Electrónica Especialidad Instrumentación, Magister en Tecnologías para la Gestión y Práctica Docente. Docente de la Unidad de Gestión de Tecnologías (UGT) de la Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE. Ecuador.

Estuardo Vladimir Sandoval Vizuete, Universidad Técnica de Cotopaxi

Licenciado en Ciencias de la Educación Especialización Ingles, Magister en Gerencia Educativa, Diplomado en Gestión Superior, Docente a contrato en la Universidad Técnica de Cotopaxi. Ecuador.

References

Arteaga, J. (2005). Los niños ciegos y su educación. Puebla, México: UDLAP.

Brunner (1986). Cognitive patterning in the blind. New York, Estados Unidos: Mazel.

Cantavella, F. (1999). Iniciación del Lenguaje en niños ciegos. Madrid, España: O.N.C.E.

Cutshforth, T. (1951). The blind in school and society. New York: American Fundation for the blind.

Ekaman y Friesen (1969). Non verbal behavior in psychotherapy research. In J. Shlien (ed), RESEARCH IN

PSYCHOTHERAPY. Vol.III. American Psychological Association, 1968. 179 – 216.

Ferreyra, J., Méndez, A., y Rodrigo, M. (2009). El uso de las TIC en la Educación Superior. Descripción de un

sistema informático para Niños Discapacitados Visuales en Etapa Preescolar. La Plata, Argentina: CEREN.

García, E. (2001). Mente y Cerebro. Madrid: Síntesis.

Ibarra, J. (2006). Sistema Nervioso. Fisología de la Visión. Santiago de Chile, Chile: Independiente.

Published

2018-09-24

How to Cite

Cevallos Viscaíno, P. S. ., Romero García, V. H., Sandoval Vizuete, P. N., & Sandoval Vizuete, E. V. (2018). USE OF SOFTWARE IN TEACHING THE BASIC ENGLISH LANGUAGE TO PEOPLE WITH VISUAL DISABILITIES. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 9(3), 13–20. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/769

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos

Most read articles by the same author(s)