THE DEFICIENCIES OF THE STUDENTS IN THE LABORATORY OF PHYSICS II

Authors

  • Faustino Leonel Repilado Ramírez Universidad de Oriente
  • Ángela Giralt Sánchez Universidad de Oriente
  • Yolanda Andrial Mora Universidad de Oriente

Keywords:

teaching; laboratory; errors; models; methods

Abstract

The main errors that students present in the laboratory of Physics II related with the physical knowledge of the concepts, laws, principles, etc., of the Physics are shown; as well as in the understanding and application of the sequence: mental model, conceptual model, experimental method (experimental model) and experimental installation as one of the main ways in the understanding of the laws and physical principles and their ulterior application to physical phenomena which are manifested in the diverse profiles of the engineering or in the daily life.

The possible causes that produce those errors, inadequacies or deficiencies are analyzed and make some suggestions to eliminate its.

Author Biographies

Faustino Leonel Repilado Ramírez, Universidad de Oriente

Doctor en Ciencias, Profesor Titular y Profesor Consultante de la Universidad de Oriente, en Santiago de Cuba.

Ángela Giralt Sánchez, Universidad de Oriente

Profesora Auxiliar de la Universidad de Oriente, en Santiago de Cuba.

Yolanda Andrial Mora, Universidad de Oriente

Profesora Auxiliar de la Universidad de Oriente, en Santiago de Cuba

References

Greca I. Moreira M.A. (1996). Modelos mentales y aprendizaje de la Física en Electricidad y Magnetismo. Enseñanza de la ciencia. 2

Johnson - Laird (1983). Mentals models in cognitive science. Cognitive Sciencie 4, 71 -115

Moreira M.A., Greca I., Smith J, Jones M Jr, Houghton L et alt. (2002). Modelos mentales y modelos conceptuales en la enseñanza & aprendizaje de las ciencias. Revista Brasileira de investigação em Educação em Ciências. Conferencia dictada en los XX Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales, La Laguna, Tenerife.

Greca I. Moreira M.A. (1996). Modelos mentales y aprendizaje de la Física en Electricidad y Magnetismo. Enseñanza de la ciencia.

Plan de Estudio de la Licenciatura en Ingeniería Química. UNAM 2005. México.

Published

2017-12-01

How to Cite

Repilado Ramírez, . F. L. ., Giralt Sánchez, Ángela, & Andrial Mora, Y. (2017). THE DEFICIENCIES OF THE STUDENTS IN THE LABORATORY OF PHYSICS II. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 8(6), 49–58. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/691

Conference Proceedings Volume

Section

Edición Monográfica Especial