THE DEFICIENCIES OF THE STUDENTS IN THE LABORATORY OF PHYSICS II
Keywords:
teaching; laboratory; errors; models; methodsAbstract
The main errors that students present in the laboratory of Physics II related with the physical knowledge of the concepts, laws, principles, etc., of the Physics are shown; as well as in the understanding and application of the sequence: mental model, conceptual model, experimental method (experimental model) and experimental installation as one of the main ways in the understanding of the laws and physical principles and their ulterior application to physical phenomena which are manifested in the diverse profiles of the engineering or in the daily life.
The possible causes that produce those errors, inadequacies or deficiencies are analyzed and make some suggestions to eliminate its.
References
Greca I. Moreira M.A. (1996). Modelos mentales y aprendizaje de la Física en Electricidad y Magnetismo. Enseñanza de la ciencia. 2
Johnson - Laird (1983). Mentals models in cognitive science. Cognitive Sciencie 4, 71 -115
Moreira M.A., Greca I., Smith J, Jones M Jr, Houghton L et alt. (2002). Modelos mentales y modelos conceptuales en la enseñanza & aprendizaje de las ciencias. Revista Brasileira de investigação em Educação em Ciências. Conferencia dictada en los XX Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales, La Laguna, Tenerife.
Greca I. Moreira M.A. (1996). Modelos mentales y aprendizaje de la Física en Electricidad y Magnetismo. Enseñanza de la ciencia.
Plan de Estudio de la Licenciatura en Ingeniería Química. UNAM 2005. México.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Faustino Leonel Repilado Ramírez, Ángela Giralt Sánchez, Yolanda Andrial Mora
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.