TEACHING EXPERIENCE OF LEARNING OF MATHEMATICS AT THE INTERNATIONAL UNIVERSITY SEK FROM ECUADOR
Keywords:
Learning; Math deficiencies; methodological approach; teaching; Pedagogy.Abstract
In all levels of education, for a good percentage of students, mathematics is one of the subjects that are more difficult to learn. For the university, is no exception in this issue, there may be some factors, such as: the methodology, academic rigor, objectives and expected learning outcomes, the interests of students, the minimum knowledge, etc. In this context, it is important to emphasize the importance of this science to the various professions, especially engineering, thus constituting one of the pillars supporting technical careers. In this document, deficiencies in mathematics to high school graduates enter college, in the case of the UISEK, real income profiles will be compared with the cases that reach high school profiles with the new educational model of education will be described average. A methodology is raised to improve the teaching - learning mathematics students in first semester of engineering from UISEK Ecuador.
References
Álvarez, Y. (2006). ¡Auxilio! no puedo con la matemática. Revista Iberoamericana de educación matemática.
Castañeda González, A., & Álvarez Tostado Uribe, M. d. (2004). La reprobación en Matemáticas.Dos experiencias. Tiempo de Educar, 141-172.
Castro Castillo, W. E., & Rondan Malqui, M. E. (2013). Incidencia de desarrollo del pensamiento en el razonamiento lógico matemático en los estudiantes de séptimo de básica de la escuela fiscal N° 3 "Dr. Carlos Moreno Arias". Milagro - Ecuador: Tesis - Universidad Estatal de Milagro.
Cázares, L., & Cuevas de la Garza, J. F. (2009). Planeación y evaluación basadas en competencias. Méixo. 129 páginas: Trillas.
Diez Fonnegra, C. A. (11 de 07 de 2014). Youtube. Obtenido de Construcción del pensamiento matemático: https://www.youtube.com/watch?v=J1Eml0RI3V4
Ecuador, M. d. (2011). Introducción al Bachillerato General Unificado . Quito: MINEDUC.
Ecuador, M. d. (s.f.). http://educacion.gob.ec/aplicacion-del-bgu/. Obtenido de http://educacion.gob.ec/aplicacion-del-bgu/
Ecuador, M. d. (s.f.). http://educacion.gob.ec/bachillerato-general-unificado. Obtenido de http://educacion.gob.ec/bachillerato-general-unificado
Ecuador, M. d. (s.f.). http://educacion.gob.ec/bachillerato-general-unificado. Obtenido de http://educacion.gob.ec/bachillerato-general-unificado
Ecuador, M. d. (s.f.). http://educacion.gob.ec/tronco-comun/. Obtenido de http://educacion.gob.ec/tronco-comun/
González Ornelas, V. (2001). Estrategias de enseñanza y aprendizaje. México: PAX.
Ministerio de Educación del Ecuador. (2011). Introducción al nuevo bachillerato ecuatoriano. Quito: Ministerio de Educación del Ecuador.
Ministerio de Educación del Ecuador. (s.f.). www.educacion.gob.ec. Recuperado el 06 de 11 de 2015, de Aplicación del BGU: http://educacion.gob.ec/aplicacion-del-bgu/
Sanjurjo, L., & Vera, M. T. (1994). Aprendizaje significativo y enseñanza en los niveles medio y superior. El Rosario: HomoSapiens.
Trejo, E., Camarena, P., & Trejo, N. (2013). Las matemáticas en la formación de un ingeniero: la matemática en contexto como propuesta metodológica. REDU Revista de docencia universitaria, 28.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Miguel Rodrigo Hernández Aragón , Pablo Dávila Rodriguez, Juan Carlos Cánchig
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.