THE POLITIC AND IDEOLOGICAL ORIENTATION TO FAVOURING THE STUDENT LEADER AT THE BASIC SECONDARY SCHOOL IN DIVERSITY OF CONTEX
Keywords:
stimulation; participation; primary; community; orientation.Abstract
At the present time we are not able to totally that the missions that the teens, with they should have acquired a compromise with, assume have the level of participation desired, that is, that the stock dominate to realize with responsibility, that the key is for a new style of relation where they may exercise a paper primary, for it a bigger attention requires itself and directs advising for part of the professor and of student organization. principal objective is to obtain like aftermath in the teens of Basic secondary school changes in the performing on primary, related with the convictions Ideological politician, in the manners of performance, moral values, evaluations, sense of possession toward the community, strengthening of affective links, participation in the decision making of group and of the school achieving with his acting quotidian to transform the community and his surroundings.
References
Acosta, Alberto. (1972). Trincheras de ideas. José Martí- Impreso Talleres "Pedrito Valdés" - Habana. Cuba. (63 - p)
Addine, F. et al. (1998). Didáctica y optimización del proceso de enseñanza aprendizaje. IPLAC. La Habana: Soporte magnético.
Álvarez de Zayas, R.M. (1997). Hacia un curriculum integral y contextualizado. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Ares, P. (1997). “Aspectos básicos del trabajo con grupos”, en El trabajo grupal, caminos, colección. Educación Popular, La Habana.
Arias, Héctor. (1995). La comunidad y su estudio. Ed. Pueblo y Educación. C. Habana. (132 - p).
Carvajal, Cirelda; Rodríguez, Mario. (1995). La escuela, la familia y la educación para la salud. Ed. Pueblo y Educación. C. Habana. (23 - p).
Castellanos, D. (2003). Estrategias para promover el aprendizaje desarrollador en el contexto escolar. Curso 16. Congreso Internacional Pedagogía, La Habana: Editorial Educación Cubana.
Collazo Delgado, Basilia. (1992). La orientación en la actividad pedagógica: ¿El maestro, un orientador? / Basilia Collazo Delgado, María Puentes Albá. – La Habana: Ed. Pueblo y Educación. 248 p.
Dorticós, Osvaldo. (1978). Código de la Familia. Ed. Política. Ciudad de la Habana. (69 – p)
Engels, Federico. (1963). El origen de la familia, la propiedad privada y el estado. Ed. Política. La Habana. (1963 – p). (233 – p)
Ginoris, O. (2003). Las leyes y principios del proceso de enseñanza-aprendizaje. Material docente de la Maestría en Ciencias de la Educación. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
González, A. M. et al. (2002). Nociones de sociología, psicología y pedagogía. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Vigotky, L. S. (1999). Pensamiento y lenguaje. Ed. Revolucionaria. La Habana; 1999.
Zilberstein, J. et al. (1999). Didáctica Integradora de las ciencias. Experiencia cubana, La Habana: Editorial Academia.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Julio César Borrero Neninger, Samuel Oliveros Calderón, José Sánchez Suárez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.