MODEL PEDAGOGIC TO STIMULATE THE DEVELOPMENT OF THE TALENT IN THE STUDENTS OF THE PRIMARY EDUCATION

Authors

  • Niurkis Lozano Cabrera Universidad de Ciencias Pedagógicas de Las Tunas
  • Jixy Martínez Galiano Universidad de Ciencias Pedagógicas de Las Tunas

Keywords:

talent, intelligence, creativity, motivation, learning group

Abstract

The present work approaches a problem that is important for the pedagogic sciences in the current moments, taking in consideration that in the world at the moment the scientific development every time it charges bigger relevance and to face it is needed of competent people that can I will face with the enough dexterities the challenges of the society. Starting from carrying out a coherent critic related with the development of the talent, category that has been approached from elite positions, in which it is considered possible the talent existence in certain subject with superior capacities, positions are assumed that differ of these concepts, but that they don't deny the value of that bases to erect a theory in which is demonstrated that it is possible to develop those potentialities in all the scholars starting from the appropriate diagnosis of these and of the design and application and a pedagogic strategy that he/she rises to a superior dimension to the pedagogic process in the primary school starting from the valuable obtained results.

References

BERMUDEZ, R. y OTROS (2002). Dinámica de grupo en Educación: su facilitación. La Habana: Pueblo y Educación. CASTELLANOS, D.y CÓRDOVA, M. (1992). Una alternativa para la estimulación intelectual en jóvenes universitarios. La Habana: Universidad. CASTELLANOS, D. y OTROS. (2003). Talentos, estrategias para su desarrollo. La Habana: Pueblo y Educación.

COLECTIVO DE AUTORES. (2001). Aprender y enseñar en la escuela. La Habana: Pueblo y Educación.

CHIVAS, F. (1992). Creatividad. Dinámica de Grupo ¿Eureka?. La Habana: Pueblo y Educación. FELDHUSEN, J. (1987). Identification of gifted and talented of youth. New York: Pergaman Press. GONZALEZ, A. (1990). Cómo propiciar la creatividad. La Habana: Ciencias Sociales. LABARRERE, F. (1994). Inteligencia y creatividad. Revista Educación, No.88. LORENZO, R., MARTINEZ, M. (1995). ¿Qué es el talento?. Revista Educación, No.88. MARTINEZ, M. y OTROS. (2003). Inteligencia, creatividad y talento. La Habana Pueblo y Educación. RICO, P. (2004). Proceso de enseñanza aprendizaje desarrollador en la escuela primaria. Teoría y práctica. La Habana Pueblo y Educación. VIGOTSKI, L. (2003). Obras completas, T.V. La Habana: Pueblo y Educación. VIGOTSKI, L. (1987). Historia del desarrollo de las funciones psíquicas superiores. La Habana: Ciencias Técnicas.

Published

2013-07-27

How to Cite

Lozano Cabrera, N. ., & Martínez Galiano, J. (2013). MODEL PEDAGOGIC TO STIMULATE THE DEVELOPMENT OF THE TALENT IN THE STUDENTS OF THE PRIMARY EDUCATION. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 4(3), 135–156. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/188

Conference Proceedings Volume

Section

Investigaciones