Educational activities for the environmental training of students through the biology laboratory

Authors

  • Niurka Rodríguez Bertot Universidad de Las Tunas
  • Rogelio Díaz Castillo Universidad de Las Tunas
  • José Duanis Torres Vázquez Universidad de Las Tunas

Keywords:

environmental training, laboratory, Biology, educational activities

Abstract

In this work, foundations and educational activities are proposed for environmental training from the laboratory as an educational space, in the Biology degree. The laboratory is a learning environment that, when used as an educational space for the environmental training of students, favors the formation of a competent professional, with greater preparation to develop environmental work and act in favor of the environment through educational activities that are plan according to the availability of resources and environmental ephemerides, in a way that favors the active participation of students and teachers together, as well as the appropriation of content to expand the necessary environmental culture and creatively face the demands that the highest management of the country is posed by the community and society, where the Universities have a primordial role in the investigative processes of working for a better world for future generations.

Author Biographies

Niurka Rodríguez Bertot, Universidad de Las Tunas

Licenciada en Educación, especialidad Biología. Máster en Ciencias, Técnica de apoyo a la docencia del departamento de Biología.

Rogelio Díaz Castillo, Universidad de Las Tunas

Licenciado en Educación, especialidad Biología. Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Titular del Departamento de Biología en la Facultad Ciencias de la Educación.

José Duanis Torres Vázquez, Universidad de Las Tunas

Licenciado en Educación, especialidad Biología. Máster en Ciencias. Profesor coordinador de carrera de CPE en el departamento de Biología.

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Published

2023-07-19

How to Cite

Rodríguez Bertot, N. ., Díaz Castillo, R. ., & Torres Vázquez, J. D. . (2023). Educational activities for the environmental training of students through the biology laboratory. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 14(3), 1–15. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1384

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos

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