SET OF EXERCISES TO DEVELOP THE ABILITY WRITING IN ENGINEERING SUDENTS AT THE UNIVERSITY OF HOLGUIN

SISTEMA DE EJERCICIOS PARA DESARROLLAR LA HABILIDAD DE REDACCIÓN

Authors

  • María Dolores Vázquez Gómez Universidad de Holguín
  • Yasumi Mateo Ramos Villegas Facultad de Ciencias Médicas Mariana Grajales Coello de Holguín
  • Alina Elvia Rodríguez Ochoa Centro de Idiomas de la Universidad de Holguín

Keywords:

writing; paragraphs; students; motivation.

Abstract

A study to evaluate critically the development on writing in second year mechanical engineering students at the Engineering Faculty was carried out aiming on creating a set of exercises to develop this skill. An updated literature was revised and the information about writing was analyzed appropriately according to the most important information taken from the sources. Several methods were used such as observation, interview, historical-logical, analysis and synthesis. The results were: the students` insufficient development and the lack of motivation while writing, due to the lack of knowledge about aspects such as the parts and types of paragraphs, connectors and punctuation marks, also the lack of vocabulary used while writing. The authors recommended the use of the set of exercises in the first years of the engineering careers.

Author Biographies

Yasumi Mateo Ramos Villegas, Facultad de Ciencias Médicas Mariana Grajales Coello de Holguín

Licenciado en Educación. Especialidad Lenguas Extranjeras (inglés). Instructor.

Alina Elvia Rodríguez Ochoa, Centro de Idiomas de la Universidad de Holguín

Licenciada en Educación. Especialidad Lenguas Extranjeras (inglés).  Asistente.

References

Council of Europe (2018). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, and assessment. Companion Volume with Cambridge. New Descriptors. Cambridge University Press. https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-wit-new-descriptors-2018/1680787989.

Gamboa, M. E. (2019). La Zona de Desarrollo Próximo como base de la Pedagogía Desarrolladora. Didasc@lia: Didáctica y Educación, 10(4), 30-50.

López, R., Gamboa, M. E. y Ferrás, L. M. (2021). La comprensión auditiva en la enseñanza del idioma inglés desde el tratamiento didáctico de materiales audiovisuales. Didasc@lia: Didáctica y Educación, 12(4), 253-273.

Plattor, E. & Mcltyne, D. (2010). English Skills Program. Prentice Hall International.

Porro, M. y Báez, M. (2007). Práctica del idioma español. Editorial Pueblo y Educación.

Repilado, R. (2008). Dos Temas de Redacción. Instituto cubano del Libro.

Vigotsky, L. S. (1989). Obras Completas. Editorial Pueblo y Educación.

Published

2021-12-23

How to Cite

Vázquez Gómez, M. D., Ramos Villegas, Y. M. ., & Rodríguez Ochoa, A. E. . (2021). SET OF EXERCISES TO DEVELOP THE ABILITY WRITING IN ENGINEERING SUDENTS AT THE UNIVERSITY OF HOLGUIN: SISTEMA DE EJERCICIOS PARA DESARROLLAR LA HABILIDAD DE REDACCIÓN. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 12(6), 40–49. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1245

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos

ARK

Most read articles by the same author(s)