SET OF EXERCISES TO DEVELOP THE ABILITY WRITING IN ENGINEERING SUDENTS AT THE UNIVERSITY OF HOLGUIN
SISTEMA DE EJERCICIOS PARA DESARROLLAR LA HABILIDAD DE REDACCIÓN
Keywords:
writing; paragraphs; students; motivation.Abstract
A study to evaluate critically the development on writing in second year mechanical engineering students at the Engineering Faculty was carried out aiming on creating a set of exercises to develop this skill. An updated literature was revised and the information about writing was analyzed appropriately according to the most important information taken from the sources. Several methods were used such as observation, interview, historical-logical, analysis and synthesis. The results were: the students` insufficient development and the lack of motivation while writing, due to the lack of knowledge about aspects such as the parts and types of paragraphs, connectors and punctuation marks, also the lack of vocabulary used while writing. The authors recommended the use of the set of exercises in the first years of the engineering careers.
References
Council of Europe (2018). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, and assessment. Companion Volume with Cambridge. New Descriptors. Cambridge University Press. https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-wit-new-descriptors-2018/1680787989.
Gamboa, M. E. (2019). La Zona de Desarrollo Próximo como base de la Pedagogía Desarrolladora. Didasc@lia: Didáctica y Educación, 10(4), 30-50.
López, R., Gamboa, M. E. y Ferrás, L. M. (2021). La comprensión auditiva en la enseñanza del idioma inglés desde el tratamiento didáctico de materiales audiovisuales. Didasc@lia: Didáctica y Educación, 12(4), 253-273.
Plattor, E. & Mcltyne, D. (2010). English Skills Program. Prentice Hall International.
Porro, M. y Báez, M. (2007). Práctica del idioma español. Editorial Pueblo y Educación.
Repilado, R. (2008). Dos Temas de Redacción. Instituto cubano del Libro.
Vigotsky, L. S. (1989). Obras Completas. Editorial Pueblo y Educación.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
ARK
License
Copyright (c) 2021 María Dolores Vázquez Gómez, Yasumi Mateo Ramos Villegas, Alina Elvia Rodríguez Ochoa
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.