the UNDERSTANDING MATHEMATICAL PROBLEMS IN PRIMARY EDUCATION THROUGH HEURISTIC AUXILIARY MEANS
UNDERSTANDING MATHEMATICAL PROBLEMS IN PRIMARY EDUCATION
Keywords:
skills understanding of problems, aids heuristic, training of logical thinking, methodological actionsAbstract
The presentation addresses one of the most pressing problems of primary education: the understanding of mathematical problems; it aids heuristics to achieve treated. The fifth grade teachers, methodological actions to enable it to train students in understanding mathematical problems are proposed. It builds why the difficulties in solving mathematical problems through heuristic aids manifest. The results obtained are favorable as an training of logical thinking is observed in the solution of mathematical problems in these students.
Downloads
Published
Versions
- 2021-04-01 (2)
- 2021-03-31 (1)
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2021 Rosa María Fernández Chelala, Rosa María Fernández Chelala, Isabel Alfonso Cruz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.