SCIENCE AND PRACTICE OF THE DISCURSIVE ANALYSIS IN THE CONTEMPORARY COMMUNICATION

Authors

  • Ligia Magdalena Sales Garrido
  • Lianet Rojas Fernández
  • Yolber López Ramírez

Keywords:

discursive analysis; contemporary communication; text messages.

Abstract

The article leaves of some scientific elements on the theory of the signs, of which is assumed and it exposes the definition and classification settled down by Charles Sanders Peirce, as well as a brief reference is made to the text messages and its linguistic particularities from a conception semiótica; aspects that are demonstrated in the practice by means of the writing of text messages and their analysis, in which stands out, their composition, advantages and inconveniences.

Author Biographies

Ligia Magdalena Sales Garrido

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Titular. Profesor Consultante. Investigador Titular. Presidenta del Tribunal de Categorías Docentes Superiores de Español Literatura Universidad de Las Tunas

Lianet Rojas Fernández

Estudiante de 4º año. Carrera Español-Literatura. Universidad de Las Tunas.

Yolber López Ramírez

Estudiante de 4º año. Carrera Español-Literatura. Universidad de Las Tunas.

References

Cepeda, M. (2019) Mensajes de textos SMS. Definición ABC.

Díaz, M. (2012). Modelo pedagógico para la estimulación de la comunicación en niños de uno a tres años. Tesis doctoral inédita. ICCP. La Habana.

Eco U. (1994). Tratado de semiótica general. Barcelona. Lumen.

Ïconos. Disponible en: http: llwww.unav.es/geg/ (Consultado el 15 de mayo de 2018)

Indices. Disponible en: http://espanol.answers (Consultado el 15 de mayo de 2018)

Peirce, Ch. S. (1974). La ciencia de la semiótica. Buenos Aires: Ediciones Nueva Visión.

Saussure, F. de. (1973). Curso de lingüística general. La Habana: Ciencias Sociales.

Published

2020-09-02

How to Cite

Sales Garrido, L. M. ., Rojas Fernández, L. ., & López Ramírez, Y. . (2020). SCIENCE AND PRACTICE OF THE DISCURSIVE ANALYSIS IN THE CONTEMPORARY COMMUNICATION. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 11(5), 304–313. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/986

Conference Proceedings Volume

Section

Edición Monográfica Especial