THE VIOLENCE IN THE BEHAVIOR OF THE ADOLESCENTS AND THEIR PREVENTION.
Keywords:
Violence; bullying; adolescence; aggressiveness; behaviorAbstract
The present work approaches the violence, phenomenon that is presenting in several educational centers, essentially prevails with more sistematicidad between the stage adolescence and youth. The violence like manifestation can be prevenible if they take in consideration educational procedures that you/they can put into practice during the pedagogic process for the sake of improving the behavior of the students. Nevertheless if it is pertinent to dominate from the theory and to prevent from the conception of good practical educational. The school has the support of the professors mainly to solve these types of problems. The professors will be very careful in what concerns to these problems, because they can be the first ones in detecting cases of aggression and of bullying or to receive the complaints of an attacked adolescent. For it, they should understand that the school is a place that he/she forces to the coexistence and that it should be prepared before phenomena of this type.
References
Barreiro, J. (1995) Violencia y Política en América Latina. La Habana: Siglo XXI editores S.A
Gorguet P, M. (2006). Violencia, Sexualidad y Drogas. Santiago de Cuba: Oriente
Ingenieros, J. (1974) Obra póstuma; Las Fuerzas Morales. La Habana: Luz Hilo
Kudriavtsev, V (1981) El mecanismo de la conducta delictiva. Moscú: Nauka.
Wagner, C. (1910). A través de las cosas y de los hombres. Madrid: Daniel Jorro.
Zambrano, R. (2016) Capacitación al docente de enseñanza media en la atención de la Violencia y el Acoso escolar en la provincia de Galápagos – Ecuador. Tesis de Maestría. Universidad Central Marta Abreu de Las Villas. Cuba
BIBLIOGRAFÍA
Aron, A. M. y Milicic, N. (1999) Clima social escolar y desarrollo personal. Un programa de mejoramiento. Santiago: Editorial Andres Bello.
Barreiro, J. (1995) Violencia y Política en América Latina. La Habana: Siglo XXI
editores S.A
Engels (1978). Ludwig Feuerbach y el fin de la filosofía Clásica alemana. Moscú:
Obras escogidas.
Echevarría-Ramírez, O., Tamayo-Rodríguez, Y. S., & Jeffers-Duarte, B. (2018). Libro
digital. Contextualización Investigativa y Uso Solidario del Conocimiento
Capítulo: Cultura Física y Deporte. ISBN 978-1-945570-38-4; Coedición:
Evenhock-Redipe, SELLO Editorial REDIPE, Capítulo Estados Unidos.
Fernández García, I. (1998). Prevención de la violencia y resolución de conflictos: El
Clima escolar como factor de calidad. Madrid; Narcea.
Gorguet Pi, M. (2006). Violencia, Sexualidad y Drogas. Santiago de Cuba: Oriente
Gómez, A (2009). La escuela sin ley. Madrid: La Esfera.
González de Rivera, José Luis. (2002) El maltrato psicológico, Madrid: Espasa
Calpe.
Ingenieros, J. (1974) Obra póstuma; Las Fuerzas Morales. La Habana: Luz Hilo
Kudriavtsev, V (1981) El mecanismo de la conducta delictiva. Moscú: Nauka.
Pérez González, E. (2008) El testimonio Judicial Infantil. La Habana: Colectivos
ONBC.
Olweus, D. (1998) Conductas de acoso y amenaza entre escolares. Madrid: Ediciones
Morata.
Sherkovin & Biriukov (1985). Fundamento de la Psicología Social y de la
propaganda. Moscú: Progres.
Smith, P. K. (1994) Don’t suffer in silence – an anti-bullying pack for schools. Londres:
Universidad de Londres, Goldsmith College.
Wagner, C. (1910). A través de las cosas y de los hombres. Madrid: Daniel Jorro.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Pavel Ernesto Arribas Llópis, Yakelín Gómez Morales, Roberto Garcés González
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.