SCIENTIFIC PRODUCTION: AN EXPERIENCE OF THE STUDIES RESEARCH CENTER OF SOCIAL SCIENCES
Keywords:
Investigation; Scientific Production; Investigative competences; Scientific writing.Abstract
The objective of this research was to analyze the experience on scientific production developed by teachers and students from the Center of Study and Development of the Social Sciences of the Faculty of Humanistic and Social Sciences of the Technical University of Manabí. In the process the qualitativequantitative approach was applied, with the inductive-deductive methods, analysis-synthesis that allowed to show the referential framework of the experience in scientific production, the different perspectives on the ways how are they linked and integrated the results of research with the society, in an action that transcends the study and intervention of the natural and artificial world, modifying it and adapting it to needs and interests the national, regional or local, from the perspective of the careers of: Psychology, Social Work and Secretariated; as well as attend to the plus elevated basics of knowledge generated by the specialists precedents, that contribute to the theoretical enrichment and the proposal of new alternatives for the strengthening of investigative competences in teachers and students of the area of Social and Human Sciences
References
Arcila, O. (1996): ‘Las líneas de investigación como elemento articulador de los
procesos académicos en la universidad’, Comunicación-Educación, una relación
estratégica, Revista Nómadas, Núm. 5, Octubre, Bogotá.
Aveiga, V. (2012). Cómo hacer investigación Científica: Un texto práctico y detallado
para la elaboración de artículos científicos.
Azevedo, F. (1996). Automaçao de Bibliotecas: Análise da produçao via Biblioinfo.
Balbachevsky, E. (2008): ‘Incentivos y obstáculos al emprendedorismo académico’, en
Universidad y desarrollo en Latinoamérica. Simón Schwartzman, Caracas:
IESALCUNESCO.
Bochis (2011). Lectura y Redacción. Ejercicios y teoría sobre la lengua española.
Canales, F. (2011). Metodología de la Investigación. México: Limusa.
Day, R. A. (2005). Cómo escribir y publicar trabajos científicos. Obtenido de
http://revistadipa.ug.edu.ec/dipa/documentos/archivos/como_escribir_y_publicar_tr
abajos_cientificos.pdf
Gazzola, A. (2008): “Prólogo”, Universidad y Desarrollo en Latinoamérica. Simón
Schwartzman, Caracas: IESALC-UNESCO.
Gómez, B.H. (2000). Ortografía y Redacción para todos.
Márquez, A. (2004): ‘El discurso científico humanístico de la investigación venezolana’,
Revista Venezolana de Ciencias Sociales, Vol. 8. Núm. 2, Caracas.
Mutt, J. A. (2012). Manual de redacción científica. Obtenido de
https://www.uco.es/servicios/informatica/windows/filemgr/download/ecolog/Cuader
no%20redaccion%20trabajo%20cc.pdf
Páez, J (2010). La Investigación Universitaria y la Formación del profesorado
Latinoamericano. Rev. Ciencias Sociales, ISSN 1696-7348.
Rivas, L. (2004). La formación de investigadores en México. Perfiles Latinoamericanos
diciembre 2004, 89-113
UTM (2014), Reglamento de Régimen Académico, Portoviejo- Manabí.
Veracierta, J (2010). Obtenido de
https://www.apostadigital.com/revistav3/hemeroteca/jgpv1.pdf
Witter, G. (1997). Produção Científica. Campinas, SP: Editora A Tomo. pag 9.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Vicenta Inmaculada Aveiga Macay, Leonor Alexandra Rodríguez Álava, Ana Gabriela Vélez Santana
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.