DIDACTIC CHALLENGES OF THE TEACHING AND LEARNING FOREIGN LANGUAGES IN THE CUBAN UNIVERSITY CONTEXT.

Authors

  • Orlando Alberteris Universidad Ignacio Agramonte
  • Maylín Rodríguez Sánchez Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz”
  • Viviana Cañizares Hinojosa Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz”

Keywords:

didactic challenges, didactic act, curricular design, foreign languages, technological facilities, independent user, communicative and professional training.

Abstract

The present work offers some of the main didactic challenges of foreign language teaching and presents some clues to integrate the didactic act, academic facilities and the improvement of the curricular design to achieve a successful communicative and professional students’ training in the foreign language. It gives, from a theoretical perspective, some aspects that contribute to channel the didactic work and planning of teaching foreign languages in the Cuban context.

Author Biographies

Orlando Alberteris, Universidad Ignacio Agramonte

Jefe de departamento Educación Lengua Inglesa Universidad Ignacio Agramonte

Maylín Rodríguez Sánchez, Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz”

Máster en Ciencias de la Educación. Doctorando del Departamento de Lenguas Extranjeras de la Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz”, Cuba. Jefe de carrera de Lengua Extranjera.

Viviana Cañizares Hinojosa, Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz”

Máster en Teoría y Práctica de la enseñanza del inglés contemporáneo. Profesora del Departamento de Lenguas Extranjeras de la Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz”, Cuba.

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Published

2019-02-17

How to Cite

Alberteris, O. ., Rodríguez Sánchez, M., & Cañizares Hinojosa, V. (2019). DIDACTIC CHALLENGES OF THE TEACHING AND LEARNING FOREIGN LANGUAGES IN THE CUBAN UNIVERSITY CONTEXT. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 9(6), 303–329. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/847

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