STRATEGY FOR THE UNDERSTANDING OF THE GEOMETRIC OBJECTS, IN THE CAREER OF EDUCATION, MATHEMATICAL MENTION.
Keywords:
understanding, geometric objects, mathematic.Abstract
Today it is recognized, as an educational problem, the difficulties that the students present in the understanding of geometric objects; generally, because they are not able to establish relationships among their elements, besides presenting difficulties in arguing and mainly in the application of the geometric contents to situations and mathematical problems, as well as to daily life. The purpose of this article is to present a didactic strategy to favor the understanding of the geometric objects, based on a didactic conception of the teaching and learning view a communicative approach.
References
Blanco, R. (1999). La abstracción y el nexo símbolo – objeto. Revista Reforma No. 20. Preparatoria No. 3. Universidad Autónoma de Nuevo León, pp. 36 – 41.
Brousseau, G. (1997). Teoría de las Situaciones didácticas. Didáctica de las matemáticas.
Duval, R. (1998). Registros de representación semiótica y funcionamiento cognitivo del pensamiento. México. Investigaciones en Matemática Educativa II, pp. 173-201. México Grupo Editorial Iberoamérica.
Duval, R. (2006). Un tema crucial en la educación matemática: La Habilidad para cambiar el registro de representación. España: La Gaceta de la Real Sociedad Matemática Española, 9 (1), pp. 143-168.
Roméu, A. (2011). El enfoque cognitivo, comunicativo y sociocultural de la enseñanza de la lengua: periodización y aportes. Tesis doctoral UCP “Enrique José Varona”.
Vigotsky, L. (1979). El desarrollo de los procesos psíquicos superiores. Barcelona. Editorial Crítica.
Yordi, I. (2003). Metodología para formar en los estudiantes de Ingeniería Eléctrica la habilidad de calcular en Álgebra Lineal con sentido amplio. Tesis doctoral. Universidad de Camagüey.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Elizabeth Rincón Santana , Nancy Montes de Oca Recio, Cila Mola Reyes
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.