ELECTRONIC BOOK MULTIMEDIA FOR THE SELF TAUGHT PREPARATION IN MATTER OF ACCOUNTING

Authors

  • Yamilet Chacón Pupo Universidad de las Tunas
  • Alina Alonso de Quesada Universidad de las Tunas

Keywords:

Electronic book; Didactics; Professional Formation.

Abstract

The new generations are come inside in a context technological more competitive than it demands of form immediate new abilities and knowledge of the use of TIC, therefore, through the educational process they should be acquired and to develop the knowledge and abilities that allow to the professional futures to act once with efficiency and effectiveness graduate. The work titled Electronic Book Multimedia for the self taught preparation as regards Accounting has as objective: to design an Electronic Book Multimedia like bibliographical sustenance for potential the development of abilities in the students of the career when using bibliography in digital support, and in turn, the bibliographical bottom to disposition of the career. To achieve this objective, they were carried out bibliographical revisions to sustain theoretical and methodological investigation, being specified the procedures and necessary tools for the design of the Electronic Book Multimedia. The Electronic Book designed Multimedia contributes to the integral formation of the graduate ones of the career of Accounting and finances facilitate them to solve professional problems in its performance field, keeping in mind so much the national analysis as international.

Author Biographies

Yamilet Chacón Pupo, Universidad de las Tunas

Licenciada en Contabilidad y Finanzas, Máster en Contabilidad Gerencial, Profesora auxiliar de la Facultad de Ciencias Económicas, Universidad de las Tunas, Cuba.

Alina Alonso de Quesada, Universidad de las Tunas

Licenciada en Economía, Máster en Contabilidad Gerencial, Profesora auxiliar de la Facultad de Ciencias Económicas, Universidad de las Tunas, Cuba.

References

Alfonso, I.M. (1998). Conocimientos y empleo de las NTIC en el trabajo docente de los profesores en el área de las Ciencias Sociales. Tesis, Ciudad de La Habana, 1998.

Álvarez, G. (1995). La tecnología educativa en la década del 80, Universidades UDUAL 99, México.

Barrios, J.P. (2006). Estrategia didáctica para el desarrollo de la habilidad diseño electrónico digital en estudiantes de Ingeniería en telecomunicaciones y electrónica.

Beard, R. (1974). Instrucción sin profesores: nuevas técnicas de enseñanza, en Pedagogía y didáctica de la enseñanza universitaria, España, Oikos Tao Sa.

Cabero, J. (2000). Los libros de texto y sus potencialidades para el aprendizaje.

Fandos, M. (2003). Formación basada en las Tecnologías de la Información y Comunicación: Análisis didáctico del proceso enseñanza aprendizaje.

Martínez, F (2006). Educación y Nuevas Tecnologías. España, 1(2), 5-8.

Salinas, J. (2004). Innovación docente y uso de las TIC en la enseñanza universitaria. Universidad y sociedad del conocimiento. 1(1), 11-17.

Valdés, P. (2007). Metodología para la elaboración de libros electrónicos multimedia para el estudio independiente en condiciones de semipresencialidad.

Published

2016-08-31

How to Cite

Chacón Pupo, Y. ., & Alonso de Quesada, A. (2016). ELECTRONIC BOOK MULTIMEDIA FOR THE SELF TAUGHT PREPARATION IN MATTER OF ACCOUNTING. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 7(5), 111–120. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/540

Conference Proceedings Volume

Section

Edición Especial