INNOVATION AND ENTREPRENEURSHIP: NEEDS IN HIGHER EDUCATION
Keywords:
universities; Entrepreneurship; innovation.Abstract
Globally the impact of entrepreneurship and innovation on business is progressing so fast and has such a wide reach that it is difficult to understand how to act to achieve a country's results. In this sense, the term innovation is proposed, which refers to the development of new products, services and business models that generate value for organizations and is related to economic growth, the size and dynamics of markets, Identifying latent needs in consumers, generating and adapting knowledge and technology. In order to explain some elements of the impact of innovation and entrepreneurship in Higher Education, it was concluded that current universities offer services to support students' innovation initiatives, as well as creating spaces for interaction between students, entrepreneurs, entrepreneurs and managers through conferences, workshops, talks and expert panels.
References
Briones, J.L. (2014). Modelar el Futuro: Propuestas para el impulso de la innovación y el emprendimiento. Creadores de Historia.
Corona, L. y Paunero, X. (2005). Ciencia, Tecnología e Innovación: Algunas Experiencias en América Latina y el Caribe. Publicacions de la UdG.
Cuesta, M. y Cruz, C. (2010). Emprendedores universitarios en universidades. Netbiblo.
Elosua, M. (2013). Informe omniprom: La UDLAP. LID Editorial.
Greene y Neck. (2001). La educación empresarial: mundos conocidos y Nuevas Fronteras. Italia: Babson College.
Lembert, M. y García, i. (2015). Educación financiera para niños y jóvenes; Modalidades de educaciion en emprendimiento. LID Editorial.
Peña, I. y Guerrero, . (2014). Defenza del Emprendimiento. Ed. Universidad de Cantabria.
Rodríguez, D. y Serrano, J.A. (2015). La educación para el emprendimiento en el sistema educativo español: Impacto de la educación en emprendimiento. Ministerio de Educación.
Urbano, D. y Garrido, N. (2008). Invitación al emprendimiento: Una aproximación a la creación de empresas Centros de investigacion en emprendimiento. Editorial UOC.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Patricia Eugenia Álvarez Perdomo, María Alexandra Andrade Alcívar, Jefferson Xavier Bravo Salvatierra, Marilyn Evelina Rodríguez Martínez, José Luís Govea Vilcacundo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.