STUDENT OF LAW AND STRATEGIES OF AUTONOMOUS ENGLISH LEARNING

Authors

  • Silvia Gavilanez Villamarín Universidad Regional Autónoma de Los Andes. Extensión Santo Domingo.
  • Nemis García Arias Universidad de Camagüey. Cuba/Universidad Regional Autónoma de Los Andes. Extensión Santo Domingo. Ecuador
  • Ned Vito Quevedo Arnaiz Universidad de Camagüey. Cuba/Universidad Regional Autónoma de Los Andes. Extensión Santo Domingo. Ecuador

Keywords:

independent work; autonomy; learning strategies.

Abstract

This paper arises from the real need to raise awareness that is increasingly broad and diverse in all areas of study but mainly in learning a foreign language to the difficulties of interaction and communication with the use of active learning techniques in the classroom and virtual participation in platforms. The aim of this work is to define whether it is important the teacher's guidance on the use of own strategies used by the student as autonomous way of learning English. The authors have selected law students who are characterized by students great cognitive independence and have their own resources for their professional and cultural development and from the three groups created for analysis, have reached important conclusions about the use of learning strategies in their teaching-learning process given the situation that the independent work facilitates the autonomous development in students.

Author Biographies

Silvia Gavilanez Villamarín, Universidad Regional Autónoma de Los Andes. Extensión Santo Domingo.

Master en Ciencias. Universidad Regional Autónoma de Los Andes. Extensión Santo Domingo. Ecuador.

Nemis García Arias, Universidad de Camagüey. Cuba/Universidad Regional Autónoma de Los Andes. Extensión Santo Domingo. Ecuador

Doctora en Ciencias. Universidad de Camagüey. Cuba/Universidad Regional Autónoma de Los Andes. Extensión Santo Domingo. Ecuador

Ned Vito Quevedo Arnaiz, Universidad de Camagüey. Cuba/Universidad Regional Autónoma de Los Andes. Extensión Santo Domingo. Ecuador

Doctor en Ciencias. Universidad de Camagüey. Cuba/Universidad Regional Autónoma de Los Andes. Extensión Santo Domingo. Ecuador

References

Addine, F. (2001) Didáctica General. Capítulo 10. ISP Enrique José Varona. En soporte electrónico.

Álvarez de Zayas, C. (1995). Hacia una escuela de excelencia, La Habana, Ed. Academia.

Álvarez de Zayas, C. (1998) Pedagogía como ciencia o Epistemología de la educación. La Habana: Félix Varela.

Barceló Ferrer, G. (2010). Estrategia didáctica para el proceso auditivo en la enseñanza-aprendizaje de la Carrera Lenguas Extranjeras. Tesis en opción al grado de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Instituto Superior Pedagógico “Frank País García”. Santiago de Cuba.

Beltrán, J. (1993) Procesos, estrategias y técnicas de aprendizajes. Revista complutense de educación. Madrid. Volumen 6 No 2.

Bermúdez, R. (2004). Aprendizaje formativo y crecimiento personal. La Habana: ed. Pueblo y Educación.

Conde, M. (1999). Sistema de acciones encaminadas a elevar la efectividad del trabajo independiente. Tesis de maestría. Las Tunas. En soporte magnético.

Díaz Barriga, F. (1998) El desarrollo de habilidades para el trabajo independiente. Tecnología y Comunicación Educativa. No 27. ILCE. México.

Gilmore, A. (2009). The times they are changin’: Strategies for exploiting authentic materials in the language classroom. (En soporte electrónico).

Monereo, C. (1994). Estrategias de enseñanza y aprendizaje. Editorial Grao> Barcelona.

Quiñones, D. (2001). Tesis presentada en opción al título académico de máster en Ciencias de la Educación.

Schmeck, R. (1988). Individual differences and learning strategies in learning and studying strategies issues in assessment, instructions an evaluation, New York: Academic Press.

Tejada Montejo, R. (2009). Actividades docentes dirigidas al desarrollo de habilidades de trabajo independiente en los estudiantes del I semestre del CSIJ desde la lengua Inglesa. Tesis de maestría. Amancio.

Turner Martí, L. y Chávez, J. (1989). Se aprende a aprender. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Vecino Alegret, F. (2003). Conferencia Magistral de inicio del evento Pedagogía 2003. La Habana.

Zamora González, E. (2013). Estrategia didáctica para el desarrollo de la comprensión auditiva en estudiantes del primer año de la especialidad de Inglés de la Universidad de Ciencias Pedagógicas Blas Roca Calderío. Tesis en opción al Título Académico Máster en Investigación Educativa. Universidad de Ciencias Pedagógicas “Blas Roca Calderío”. Manzanillo. Cuba.

Published

2016-03-03

How to Cite

Gavilanez Villamarín, S. ., García Arias, N., & Quevedo Arnaiz, N. V. (2016). STUDENT OF LAW AND STRATEGIES OF AUTONOMOUS ENGLISH LEARNING. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 7(1), 257–266. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/470

Conference Proceedings Volume

Section

Experiencias