STUDENT OF LAW AND STRATEGIES OF AUTONOMOUS ENGLISH LEARNING
Keywords:
independent work; autonomy; learning strategies.Abstract
This paper arises from the real need to raise awareness that is increasingly broad and diverse in all areas of study but mainly in learning a foreign language to the difficulties of interaction and communication with the use of active learning techniques in the classroom and virtual participation in platforms. The aim of this work is to define whether it is important the teacher's guidance on the use of own strategies used by the student as autonomous way of learning English. The authors have selected law students who are characterized by students great cognitive independence and have their own resources for their professional and cultural development and from the three groups created for analysis, have reached important conclusions about the use of learning strategies in their teaching-learning process given the situation that the independent work facilitates the autonomous development in students.
References
Addine, F. (2001) Didáctica General. Capítulo 10. ISP Enrique José Varona. En soporte electrónico.
Álvarez de Zayas, C. (1995). Hacia una escuela de excelencia, La Habana, Ed. Academia.
Álvarez de Zayas, C. (1998) Pedagogía como ciencia o Epistemología de la educación. La Habana: Félix Varela.
Barceló Ferrer, G. (2010). Estrategia didáctica para el proceso auditivo en la enseñanza-aprendizaje de la Carrera Lenguas Extranjeras. Tesis en opción al grado de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Instituto Superior Pedagógico “Frank País García”. Santiago de Cuba.
Beltrán, J. (1993) Procesos, estrategias y técnicas de aprendizajes. Revista complutense de educación. Madrid. Volumen 6 No 2.
Bermúdez, R. (2004). Aprendizaje formativo y crecimiento personal. La Habana: ed. Pueblo y Educación.
Conde, M. (1999). Sistema de acciones encaminadas a elevar la efectividad del trabajo independiente. Tesis de maestría. Las Tunas. En soporte magnético.
Díaz Barriga, F. (1998) El desarrollo de habilidades para el trabajo independiente. Tecnología y Comunicación Educativa. No 27. ILCE. México.
Gilmore, A. (2009). The times they are changin’: Strategies for exploiting authentic materials in the language classroom. (En soporte electrónico).
Monereo, C. (1994). Estrategias de enseñanza y aprendizaje. Editorial Grao> Barcelona.
Quiñones, D. (2001). Tesis presentada en opción al título académico de máster en Ciencias de la Educación.
Schmeck, R. (1988). Individual differences and learning strategies in learning and studying strategies issues in assessment, instructions an evaluation, New York: Academic Press.
Tejada Montejo, R. (2009). Actividades docentes dirigidas al desarrollo de habilidades de trabajo independiente en los estudiantes del I semestre del CSIJ desde la lengua Inglesa. Tesis de maestría. Amancio.
Turner Martí, L. y Chávez, J. (1989). Se aprende a aprender. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.
Vecino Alegret, F. (2003). Conferencia Magistral de inicio del evento Pedagogía 2003. La Habana.
Zamora González, E. (2013). Estrategia didáctica para el desarrollo de la comprensión auditiva en estudiantes del primer año de la especialidad de Inglés de la Universidad de Ciencias Pedagógicas Blas Roca Calderío. Tesis en opción al Título Académico Máster en Investigación Educativa. Universidad de Ciencias Pedagógicas “Blas Roca Calderío”. Manzanillo. Cuba.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Silvia Gavilanez Villamarín, Nemis García Arias, Ned Vito Quevedo Arnaiz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.