USE OF PREVIOUS IDEAS IN SCIENCE EDUCATION PROGRAMS IN MORPHOLOGICAL AND CAREERS RELATED TO BIOLOGICAL FIELD

Authors

  • Juan Manuel Fernández Hernández Universidad de Granma, Bayamo
  • Rosana Fernández Guerrero Bell Universidad de Granma, Bayamo
  • Juan José Reyes Pérez Universidad Técnica de Cotopaxi
  • Juan Pío Salazar Arias Universidad Técnica de Cotopaxi
  • Edgar Marcelo Orbea Jiménez Universidad Técnica de Cotopaxi
  • Roberto Carlos Herrera Albarracín Universidad Técnica de Cotopaxi
  • Marcela Patricia Vizuete Achig Universidad Técnica de Cotopaxi

Abstract

The previous ideas that our students possess, related with the Morphological Sciences have their origin in the high school. The knowledge of these on the part of the professor, it should be the starting point to establish an appropriate teaching-learning strategy. For the characterization of these, they have been kept in mind the existent relationship among them, their approach level to the scientific knowledge and finally, the importance of the same ones. The group of positions that begin and they traffic with the previous ideas, the conceptual errors, the alternative ideas and the conceptual changes, they are organized in a strategy according to the particularities of this science. This strategy is integrated by a group of steps that help to the teaching-learning process, explaining you as arriving to these ideas.

Author Biographies

Juan Manuel Fernández Hernández, Universidad de Granma, Bayamo

Profesor. PhD en Ciencias Pedagógicas.

Rosana Fernández Guerrero Bell, Universidad de Granma, Bayamo

Profesora. Universidad de Granma, Bayamo, Cuba.

Juan José Reyes Pérez, Universidad Técnica de Cotopaxi

Docente - Investigador. Universidad Técnica de Cotopaxi, Extensión La Maná, Ecuador.

Juan Pío Salazar Arias, Universidad Técnica de Cotopaxi

Docente. Universidad Técnica de Cotopaxi, Extensión La Maná, Ecuador.

Edgar Marcelo Orbea Jiménez, Universidad Técnica de Cotopaxi

Docente. Universidad Técnica de Cotopaxi, Ecuador.

Roberto Carlos Herrera Albarracín, Universidad Técnica de Cotopaxi

Coordinador de Educación Continua. Universidad Técnica de Cotopaxi, Ecuador.

Marcela Patricia Vizuete Achig, Universidad Técnica de Cotopaxi

Docente. Universidad Técnica de Cotopaxi, Ecuador.

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Published

2016-03-03

How to Cite

Fernández Hernández, . J. M. ., Fernández Guerrero Bell, R., Reyes Pérez, J. J., Salazar Arias, J. P., Orbea Jiménez, E. M., Herrera Albarracín, R. C., & Vizuete Achig, M. P. (2016). USE OF PREVIOUS IDEAS IN SCIENCE EDUCATION PROGRAMS IN MORPHOLOGICAL AND CAREERS RELATED TO BIOLOGICAL FIELD. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 7(1), 129–136. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/461

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