SOFTASK IN THE TEACHING-LEARNING PROCESS OF SECONDARY BASIC SCHOOL
Keywords:
educative software; softask; teaching task.Abstract
This work answers to a priority of the Ministry of Education: the introduction of the educational software in the teaching and learning, who promotes the use of softarea called teaching duties; the latter is considered as a particular conception of teaching task, as a consequence it generates the necessity of providing results that in the theoretical and practical order serve as a support in the implementation of educational practice. It is offered didactic considerations about the use of softarea in the teaching-learning process that the systematically evidence the relationship between teaching components that include the orientation, planning, achievement and control of the softarea. It is done a study about the behaviour of the insertion in the teaching of the softarea for a theorical approaching to the conception of the teaching task and the theorical foundations about the lesson as the basic form of the organization of the teaching-learning process.
References
Addine, F. (2004). Didáctica: teoría y práctica. La Habana. Ed. Pueblo y Educación;
pag.320
Álvarez, C.M. (1999). La escuela en la vida: Didáctica. La Habana. Ed. Pueblo y
Educación; pag.178
Castro, F. (2002). Discurso de apertura del curso escolar. Periódico Granma, 16 de
septiembre.
ISPEJV. (2001). Cátedra de Medios de Enseñanza. Dirección de Tecnología Educativa.
Coloma, O. (2008). Concepción Didáctica para la utilización del Software Educativo en
el Proceso Enseñanza y aprendizaje. [Tesis de doctorado]. ISP José de la Luz y
Caballero. Holguín.
MINED. (2004). El software educativo. V Seminario Nacional para Educadores, La
Habana; pag.13.
MINED. (2008). Reflexiones metodológicas para el uso de la colección “El Navegante”
en la escuela cubana”. Disponible en http://www.insted.rimed.cu; [Consultado el 24
de abril de 2012]
Proenza, Y. y otros. (2007). La softarea. Una vía para favorecer la comprensión textual.
ISP José de la Luz y Caballero. Disponible en http://www.ilustrados.com; [Consultado
el 12 de marzo de 2012]
Silvestre, M. (1999). Aprendizaje, educación y desarrollo. Ed. Pueblo y Educación.
Ciudad de La Habana.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Fredy Delgado Londres, Orestes Coloma Rodríguez, Maritza Salazar Salazar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.