Socio-emotional activity for the development of emotional intelligence in the Pedagogy-Psychology professional
Keywords:
activity, professional, training, emotional intelligenceAbstract
or the purposes of the results of the research that is being developed, the need and importance of emotional intelligence in the initial training of the Pedagogy-Psychology professional is recognized for the fulfillment of the tasks and functions to be performed in the contexts of action in relation to the professional problems, in order to promote sufficient personological resources for this purpose. Therefore, it is necessary as an objective to argue the socio-emotional activity for the development of emotional intelligence as a professional quality in the Pedagogy-Psychology career, for which theoretical and empirical methods are used.
References
Bello, Z. (2019). La inteligencia emocional en la educación superior. Una experiencia preliminar. Revista Cubana de Educación Superior, vol.38 (no. Especial• 2019) https://www.rces.uh/index.php/article/view/338
Goleman, D. (1995). La inteligencia emocional. Argentina: Editorial Zeta Bolsillo.
Gutiérrez, G. (2016). Concepción Pedagógica para la Educación Socioemocional en estudiantes de la carrera Pedagogía Psicología. (Tesis de Doctorado). La Habana: Universidad de Ciencias Pedagógicas “Enrique José Varona”.
MES. (2016). Plan de Estudios “E” Pedagogía Psicología. Ministerio de Educación Superior.
Rodríguez, D. (2014). La formación emocional del estudiante de educación preescolar. (Tesis de Doctorado). Santiago de Cuba: Universidad de Ciencias Pedagógicas Frank País García.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
ARK
License
Copyright (c) 2022 Leyder Ortiz Pérez, Pablo Raúl Mas Sánchez , Manuel Antonio Mulet González
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.