ENVIRONMENTAL EDUCATION, A WAY TO LINK THE TEACHING-LEARNING PROCESS WITH THE LOCALITY

LA EDUCACIÓN AMBIENTAL VÍA PARA EL VÍNCULO CON LA LOCALIDAD

Authors

  • Jose Raul Cardenas Martinez Profesor universitario
  • Micaela Castillo Estenoz Universidad de Ciego de Ávila
  • Greidy Rodríguez Frade Universidad de Ciego de Ávila

Keywords:

ciencias naturales; enseñanza; aprendizaje; localidad.

Abstract

It is a necessity for the training of the students their incorporation to the analysis of the social problems of their environment. The article presented responds to an investigation of the project of the area of  Natural Sciences of the University of Ciego de Ávila and aims to offer suggestions on topics that can be addressed from the PEA of Natural Sciences, to establish the link with the locality and stimulate the learning of the content of these sciences, as well as an example of activities that can be carried out in this regard. Among the investigative methods used are the analytical-synthetic, the inductive-deductive, the historical-logical, the analysis of documents and the interview with educators who teach Natural Sciences.

Author Biographies

Micaela Castillo Estenoz, Universidad de Ciego de Ávila

Licenciada en Educación, Especialidad Biología, Doctora en Ciencias Pedagógicas. Es profesora titular e investigadora titular del departamento de Ciencias Naturales.

Greidy Rodríguez Frade, Universidad de Ciego de Ávila

Licenciada en Educación, Especialidad Biología, Doctora en Ciencias Pedagógicas. Es profesora titular e investigadora titular del departamento de Ciencias Naturales.

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Published

2021-11-29

How to Cite

Cardenas Martinez, J. R., Castillo Estenoz, M. ., & Rodríguez Frade, G. . (2021). ENVIRONMENTAL EDUCATION, A WAY TO LINK THE TEACHING-LEARNING PROCESS WITH THE LOCALITY: LA EDUCACIÓN AMBIENTAL VÍA PARA EL VÍNCULO CON LA LOCALIDAD. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 12(5), 49–61. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1214

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Section

Artículos