LOS CONTENIDOS INTEGRADORES DE LA PRACTICA DE CAMPO, UNA VÍA PARA DESARROLLAR LA EDUCACIÓN AMBIENTAL

LA INTEGRACIÓN DE CONTENIDOS Y LA EDUCACIÓN AMBIENTAL

Authors

  • Héctor Carrillo Menocal Universidad de Ciego de Ávila
  • Maritza Cruz Dávila Universidad de Ciego de Ávila
  • José Raúl Cárdenas Martínez Universidad de Ciego de Ávila

Keywords:

environmental education, geography, field practice, methodological details

Abstract

Environmental Education for Sustainable Development is an essential objective of field practices, for their fulfillment they must appropriate content that integrates the natural and socioeconomic components in the practice area, as well as physical, biological and chemical knowledge that allow the learning of them as they occur in nature in close relationship with society, for this they must have methodological resources that make it possible to achieve what was stated above, in the article methodological details are offered that allow the teacher to develop environmental education in the different practices of field that performs. The following research methods were used: analytical-synthetic, historical-logical, inductive-deductive, and document analysis.

Author Biographies

Héctor Carrillo Menocal, Universidad de Ciego de Ávila

Máster en Ciencias de la Educación Superior Mención docencia e Investigación Educativa y Licenciado en Educación. Especialidad Geografía. Profesor asistente del departamento de Ciencias Naturales.

Maritza Cruz Dávila, Universidad de Ciego de Ávila

Doctora en Ciencias Pedagógicas, Licenciada en Educación, Especialidad Geografía y Máster. Es profesor titular y consultante, e investigadora titular del departamento de Ciencias Naturales 

José Raúl Cárdenas Martínez, Universidad de Ciego de Ávila

Doctor en Ciencias Pedagógicas, Licenciado en Educación, Especialidad Biología. Es profesor titular e investigador titular del departamento de Ciencias Naturales 

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Published

2021-04-30

How to Cite

Carrillo Menocal, H. ., Cruz Dávila, M. ., & Cárdenas Martínez, J. R. . (2021). LOS CONTENIDOS INTEGRADORES DE LA PRACTICA DE CAMPO, UNA VÍA PARA DESARROLLAR LA EDUCACIÓN AMBIENTAL: LA INTEGRACIÓN DE CONTENIDOS Y LA EDUCACIÓN AMBIENTAL. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 12(2), 146–156. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1138

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos